Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Hästvård Igår såg jag att min gamla shettis hade två kala fläckar på varje sida av bakbenen stora som en hand kanske. Vad kan detta bero på? Jag...
Svar
7
· Visningar
931
Foder & Strö Hur får man i hästen medecin som han tycker smakar blöööö??? Har blandat i d i hans mat men d slank inte ner som alltid annars han e ju...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 414
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Min pålle och jag ska in till kalmar imorgon för han ska skos, det är ca 6 mil hemifrån och jag är så osäker på om jag ska ha täcke på...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: Immer
·
Foder & Strö Har en häst som det är konstaterat att hon inte tåler havre (Alltså hon tåler det inte, hon blir ful i pälsen, tjock i benen). Har...
2
Svar
24
· Visningar
4 376
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Ger min häst penicilin intramuskulärt. Hon har lite svårt att vara stilla så man får verkligen vara noga med att aspirera så det inte...
Svar
7
· Visningar
1 062
Senast: vigmir
·
J
Hästvård För drygt en vecka sedan när jag hoppade med min häst (ett 9årigt arabsto) landade hon fel och snubblade till. Resultatet blev en...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: TantEster
·
E
Hästvård Jag har en 19 årigt shettis sto som har fått sår i hela svansroten, runt om men mest på undersidan. HAft det ett tag men det har blivit...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Korven
·
T
Hästvård hej jag undrar va din ridskola brukar ordna för aktiviteter på t ex lov och läger? vi börjar nämligen få lite idetorka....
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Capriole
·
M
Hästvård Hej.. Jag behöver hjälp.:( Hovarna på min ponny har börjat gå sänder det är 2 små sprickor mitt på hoven och det lossnar bitar av hoven...
Svar
11
· Visningar
2 454
Senast: _Sanna__
·
S
Foder & Strö Är det någon här som ger sin häst Equine (från Tahitian Noni) eller har något åsikt om denna? När jag köpte min häst fick han detta och...
Svar
12
· Visningar
1 322
·
D
Foder & Strö Vad är det för symtom på proteinförgiftning?
Svar
9
· Visningar
6 242
M
Foder & Strö Har en tvåårig liten kille som har bukmage och är tunn över revbenen äter nu ca: 4L havre om dagen, lite betfor, mineraler och ca: 15kg...
2
Svar
30
· Visningar
2 570
·
Foder & Strö En av mina hästar dricker väldigt dåligt så jag ger henne betfor i vattnet (ca 3 dl torr betfor till 20 liter vatten). Med betfor i...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: Brosi95
·
I
Hästvård Ja, som överskriften lyder, vad kostar en vet besiktning med röntgen??
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: IrishCobTinker
·
B
Hästvård Min Tinker som jag köpte i December 2007 har börjat få sommarpäls, MEN det är jätte mycket päls undermagen som bara blir längre. skall...
Svar
5
· Visningar
1 508
Senast: -becca-
·
Foder & Strö Hönsmamman, dvs jag, vet aldrig hur "lite" gräs hästarna klarar sig på. Ger bara ca 3-4 kg hö/dygn till min haflinger och shettis just...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Hästen har börja klia sig något förskräckligt! Under tidiga våren såg jag att han ibland stått och kliat sig lite smått på halsen, men...
Svar
8
· Visningar
1 512
Senast: TantEster
·
Hästvård Någon som fått denna diagnos på sin häst ? Veterinären misstänker att min lilla WM kille fått detta, biopser är tagna ,svar om 2...
Svar
13
· Visningar
2 471
Senast: fluffig
·
Hästvård Idag har min 1-åring, som nu har boxvila för senskada, fått kolik. Det började i morse med att hon inte verkade riktigt ok i magen, men...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 765
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Ok,inte så erfaren av fång, så här kommer min dumma fråga:p! : * VAD ÄR FÅNG??? Jag vet att det är ngt med hovarna men hur blir...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: saila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka