Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ger ni dem ngt mer än gräset? Hur gör ni med mineraler, kraftfoder?
Svar
2
· Visningar
849
Senast: ameo
·
Hästvård Hej! Upptäckte idag att min häst bajsar grönt och ser likadan ut som en komocka...Vad beror det på?
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: Marina_s70
·
Foder & Strö Min 10 månaders travhäststo ska från och med tsdag stå på boxvila i tre veckor. Hur ska jag lägga upp foderstaten? Just nu får hon...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: Vindelkusken
·
Hästvård Är det vad man ska misstänka att en häst har om den fäller vinterpälsen dåligt och har (haft) problem med fång? Eller krävs det att...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Hej jag bara undrar vad är en spattknöl får något? Min häst har en liten hård bukel på insidan av ena frambenet, som inte orsakar...
Svar
8
· Visningar
1 678
Senast: carzz
·
C
Hästvård Hej allihopa! Tänkte höra lite vad ni har för åsikter om hästtandläkare och veterinärer som fixar tänder osv. Vilken yrkesgrupp... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 626
Senast: Egonson
·
T
Hästvård :confused:Hur långt kan ett sto gå över tiden?
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Nafayette
·
N
Hästvård är det någon som vet vad det kan vara om hästen "knäar" med bakbenen när man rider?
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: Bewelinn
·
Hästvård äntligen är det betes dags.. för mina hästar är det rena njutningen och för de flesta andra. men min kompis häst har väldigt lätt att gå...
Svar
9
· Visningar
1 380
Senast: Cryptorchid
·
E
Hästvård Hej! Min häst har haft två variga och blodiga blåsor i svansen i ca 3 månader. Efter en månad tog jag ut vet. och vi gjorde prov. Det...
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: Rumpnissen
·
M
Hästvård Finns det någon som kan svara på detta. HAr en fölunge (shettis) med symptom på förkylning, snor och slem ur näsa och mun, ingen temp...
Svar
4
· Visningar
2 712
Senast: mirakel
·
Hästvård Bör jag kolla upp det nu på min Moa? Hon är halt i traven på böjt spår, har 38.2 i temp. Hon har en rejält tjock och stum mankam samt...
Svar
6
· Visningar
995
Senast: Ajda
·
Hästvård Mitt sto fick förra sommaren någon slags flygfän som bosatte sej i öronen. Om man rörde vid dom så flög något litet flugliknande ut och...
Svar
6
· Visningar
2 605
Senast: hopp_o_galopp
·
Hästvård Hästen blev svullen i ena kotan fram igår. Veterinären sade att vi skulle avakta att ta in han till kliniken över helgen. Så han skall...
Svar
7
· Visningar
5 437
Senast: HMQ
·
I
Foder & Strö Hej! Har ett sto med ett föl på ca 1 månad. Hon har väldigt lätt att lägga på sig och nu när hon släppts på sommarbete kommer hon bli...
Svar
3
· Visningar
771
Foder & Strö Hur är det med enbuskar? Är de giftiga för hästar och isåfall vilka symptom skulle de ge om hästen har ätit enbuskar? Mina hästar har...
Svar
13
· Visningar
10 807
Senast: Glimfeather
·
F
Hästvård hej! mitt sto har varit halt i 5 dagars tid. lite "diffus" hälta, ca 1 grad, men det är mer på v. bak iallafall. är öm och stel i...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: catya
·
Foder & Strö Någon som testat dom? I dag hade dom äntligen fått in dom här så köpte en säck till min fångis. Det är ett specialfoder helt utan...
Svar
6
· Visningar
2 435
Senast: pluppalot
·
N
Hästvård Hittade min ponny helt uppsvullen i hagen med hög feber, stapplig. Verkar öm i lederna. Har blivit knottbiten. Kan det vara en allergisk...
Svar
1
· Visningar
963
Senast: lil-sis
·
K
Hästvård Det började i torsdags då jag upptäckte ett ca 3 cm långt sår (såg ut som ett skavsår i princip) på min hästs läppar, båda sidorna...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: nixa 324
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka