Vilken bok/bokserie ?

KesoNeso

Trådstartare
Nu kommer ännu en sån där extremt vag tråd.

Jag lyssnade för ett antal år sedan på en vad jag tror trilogi, jag vill iaf minnas det som att det var tre böcker.
Allt jag säger kan vara fel så varenda förslag ni kommer på mottages tacksamt.
Jag vill minnas det som att det var tre syskon och de var häxor/hade magi/krafter eller något i den stilen.
Tror varje bok handlade om ett syskon och att en av dem utspelade sig ganska mycket på en båt.
Inte i modern tid.

Är det någon som har en aning utifrån dessa vaga minnen?

Det här är förmodligen helt fel men det första jag kom att tänka på är De sju systrarna av Lucinda Riley. Där rör det sig dock om sju systrar och sju böcker och någon magi förekommer inte, men varje bok handlar om en syster och en av böckerna utspelar sig till stor del på en segelbåt.

Det här är förmodligen helt fel men det första jag kom att tänka på är De sju systrarna av Lucinda Riley. Där rör det sig dock om sju systrar och sju böcker och någon magi förekommer inte, men varje bok handlar om en syster och en av böckerna utspelar sig till stor del på en segelbåt.
Nej, inte den serien tyvärr. Men den såg intressant ut, så den hamnar nog på läslistan 😊

Liknande trådar

Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: saltakatten
·
Övr. Barn När jag gick på mellanstadiet så läste läraren en bok för oss, om en klass med elever. Vet att det fanns ett kärlekspar som man fick...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: clusia
·
Äldre Jag minns tre böcker från när jag var liten (tidigt - mitten av 90-talet, men böckerna kan mycket väl vara skrivna vid någon annan...
Svar
11
· Visningar
1 260
Senast: Manza
·
F
Hästhantering Ja, ibland undrar man... Jag har en söt liten korsningsponny i "medelåldern" som blev inriden för sådär tre år (jodå!) sedan. Vi red...
Svar
7
· Visningar
2 075
Senast: vanimelde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka