Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Förra vintern så skrev vi ju långa trådar som hette något i stil med (lös i magenhästar). Dom blev så långa att vi var tvungna att göra...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
77 821
Senast: Soffan74
·
Hästvård hur gör ni om eran häst är förskyld? rider ni som vanligt eller får hästen stå helt? hur farligt är det att rida när hästen är...
Svar
14
· Visningar
1 542
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Vilket foder innehåller mest fett av alla foder som vi har här i sverige. Nu får han lucern och kraft grov 125 men tänkte byta groven...
Svar
13
· Visningar
1 281
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hur länge bör betfor vara blötlagd som mest? Som minst?
2 3
Svar
47
· Visningar
4 369
Senast: pinky
·
D
Hästvård hej, nu är sommaren på ingång och med det medföljer svärmen av irriterande insekter som äter upp min ponny.:mad: Hittils på somrarna har...
Svar
8
· Visningar
1 644
Senast: lynxlady
·
Foder & Strö Ger ni dem ngt mer än gräset? Hur gör ni med mineraler, kraftfoder?
Svar
2
· Visningar
848
Senast: ameo
·
Hästvård Hej! Upptäckte idag att min häst bajsar grönt och ser likadan ut som en komocka...Vad beror det på?
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Marina_s70
·
Foder & Strö Min 10 månaders travhäststo ska från och med tsdag stå på boxvila i tre veckor. Hur ska jag lägga upp foderstaten? Just nu får hon...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Vindelkusken
·
Hästvård Är det vad man ska misstänka att en häst har om den fäller vinterpälsen dåligt och har (haft) problem med fång? Eller krävs det att...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Hej jag bara undrar vad är en spattknöl får något? Min häst har en liten hård bukel på insidan av ena frambenet, som inte orsakar...
Svar
8
· Visningar
1 673
Senast: carzz
·
C
Hästvård Hej allihopa! Tänkte höra lite vad ni har för åsikter om hästtandläkare och veterinärer som fixar tänder osv. Vilken yrkesgrupp...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 579
Senast: Egonson
·
T
Hästvård :confused:Hur långt kan ett sto gå över tiden?
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Nafayette
·
N
Hästvård är det någon som vet vad det kan vara om hästen "knäar" med bakbenen när man rider?
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: Bewelinn
·
Hästvård äntligen är det betes dags.. för mina hästar är det rena njutningen och för de flesta andra. men min kompis häst har väldigt lätt att gå...
Svar
9
· Visningar
1 378
Senast: Cryptorchid
·
E
Hästvård Hej! Min häst har haft två variga och blodiga blåsor i svansen i ca 3 månader. Efter en månad tog jag ut vet. och vi gjorde prov. Det...
Svar
2
· Visningar
1 644
Senast: Rumpnissen
·
M
Hästvård Finns det någon som kan svara på detta. HAr en fölunge (shettis) med symptom på förkylning, snor och slem ur näsa och mun, ingen temp...
Svar
4
· Visningar
2 708
Senast: mirakel
·
Hästvård Bör jag kolla upp det nu på min Moa? Hon är halt i traven på böjt spår, har 38.2 i temp. Hon har en rejält tjock och stum mankam samt...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: Ajda
·
Hästvård Mitt sto fick förra sommaren någon slags flygfän som bosatte sej i öronen. Om man rörde vid dom så flög något litet flugliknande ut och...
Svar
6
· Visningar
2 596
Senast: hopp_o_galopp
·
Hästvård Hästen blev svullen i ena kotan fram igår. Veterinären sade att vi skulle avakta att ta in han till kliniken över helgen. Så han skall...
Svar
7
· Visningar
5 399
Senast: HMQ
·
I
Foder & Strö Hej! Har ett sto med ett föl på ca 1 månad. Hon har väldigt lätt att lägga på sig och nu när hon släppts på sommarbete kommer hon bli...
Svar
3
· Visningar
770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka