Kostnad Ultuna

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Raimondo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 750
R

Raimondo

Vet någon vad det kostar att ha en häst stående ett dygn på Ultuna?

Sv: Kostnad Ultuna

En hel del, beroende på varför hästen står på Ultuna.
När min pålle stod på Ultuna 6 dagar pga svår kolik, gick det på över 19.000 kr med akutbesök i stallet, dropp, smärtstillande, lugnade medel, tandkoll, flera rektalundersökningar, svält och observation mm. Ändå hittar de inte felet...:confused:
Försäkringen tog det mesta, fick betala 5200 kr när jag hämtade hem honom. :banana: + 800 kr för akutbesöket av Ambulanstoriska.
Man betalar kontant när man hämtar hästen, så det gäller att ha pengar i plånboken eller på kortet.:crazy:

Inte behöver man väl betala kontant på Ultuna. Det har jag aldrig gjort...

What? Jag har varit på Ultuna flera ggr och aldrig betalat kontant, de skickar räkningen.

Universitetsdjursjukhuset; skrev:
Fr o m 1 okotber 2007 gäller KORTBETALNING, innan hästen går hem.
Tyvärr tar vi ej emot kontanter, " endast kortbetalning ". Var vänlig tag med försäkringsnummer om direktreglering önskas. Glöm inte passet.

Sök på SLU så får Ni se.

Spännande. Jag var där i slutet av november... Fick en räkning skickad.

Jopp, sedan oktober 2007. Både på Häst och Smådjur, även på Smedjan. Kortbetalning.

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
789
Senast: Amk
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
589
Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en... 2
Svar
32
· Visningar
766
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Mary_Oh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna