Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Han är 30 år i år. Och nu så går det inte längre. Det som till slut sätter punkt är att han fått fång. För övrigt så har han...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 102
Senast: Betsy
·
Z
Hästvård Vad är det för skillnad på flugtäcke och exemtäcke?
Svar
3
· Visningar
1 572
Senast: Esmerallda
·
M
Hästvård Hur lindar ni hästarnas ben så att lindorna sitter ordentligt?? Mina lindor "åker" typ ner... :confused:
Svar
11
· Visningar
1 184
Senast: eyz
·
C
Hästvård Hej, Släppte min ettåring & två åring på bete i lördags. Dem har gått på lösdrift ett bra tag och där har funnits gräs men fattigt...
2
Svar
21
· Visningar
2 325
Senast: Esmerallda
·
B
Hästvård Hur reagerar era hästar på det kraftiga gräset som poppar upp i hagarna nu!?? Min häst är rejält lös i magen emellanåt. Och på...
Svar
9
· Visningar
5 401
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård har suttit och funderat ett tag på hur man skall göra för att få ner gallor på bakbenen?
2
Svar
22
· Visningar
4 351
Senast: _Sascha_
·
Hästvård Jag ska ringa och boka tid för min häst som ska till vetklinik för vaccinering och jag tänkte man kanske kan få hästen avmaskad...
2
Svar
33
· Visningar
4 031
Senast: Xoya
·
Hästvård Skulle vilja veta lite om skilladerna mellan dessa två! Vad ger mest tillförlitligt resultat gällande mineralstatus? Har sett att...
Svar
3
· Visningar
1 552
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Vi har precis fått hem en ny häst till stallet, och när jag hämtade honom hade han vad jag trodde var skav från tränset i ansiktet...
Svar
2
· Visningar
1 808
Senast: maskrosbarn
·
Hästvård Jag har ett halvblodssto som har varit halt till och från sen jag köpte henne för två och ett halvt år sedan, hon har även vart ganska...
2
Svar
21
· Visningar
3 421
Senast: LillaGeisha
·
M
Foder & Strö Ja, det som alla säger är proteinrikt alltså:) Vad är det för något? Är det pulver eller rinnande? Köper man det på en hästbutikeller...
Svar
17
· Visningar
1 742
Senast: Sara77
·
C
Foder & Strö Hej, Jag undrar vilket foder ni ger åt era föl under deras första år? Jag får förhoppningsvis hem mitt föl när hon är kring 6mån. Hon...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: mahlmt
·
Hästvård En häst i stallet fick för strax över ett år sen diagnosen spatt. Dåvarande medryttaren(s mamma) slutade genast rida och skaffade en...
Svar
11
· Visningar
4 906
Senast: _Sascha_
·
J
Hästvård Hur går det till egentligen? Nu menar jag inte hur det går till att släcka livet på hästen, utan man går tillväga för att få sin häst...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 227
Senast: j3nnif3r
·
S
Hästvård Hade recept på myggmedel med bla äppelcidervinäger, citronella, tree tree olja o vatten tror jag har någon det receptet?:confused:
Svar
17
· Visningar
6 883
Senast: Royal_724
·
Hästvård Hittade inte någon tråd som tog upp hur lång tid en hage måste vila inann den kan klassas som parasitfri igen. Har förmånen att bo så...
Svar
7
· Visningar
1 750
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästvård hej alla.. va ett par år sedan man var här :laugh: är det någon som vad det är för värden på vetekli? fick tipset att tillsätta...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Bee
·
Z
Hästvård Hur pass farligt är det för en häst att bli biten av en huggorm? Vad gör man om detta sker? Träffade på två ringlande huggormar under en...
Svar
15
· Visningar
2 275
Senast: bollen__
·
Foder & Strö :D Var på citygross nyss och skulle köpa hästsaker, tror ni inte då att de rear ut alla saker, och bl.a. säljer hippo mineraler och...
Svar
16
· Visningar
1 661
Senast: heidi maria
·
Hästvård Har ett 4-årigt halvblod, nu 172 cm ca, som jag misstänker har dåligt näringsupptag av okänd anledning. Behöver råd...
Svar
8
· Visningar
2 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka