Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Jag försöker förgäves få min travhäst att gå upp i vikt! Han är ganska smal! Behöver gå upp en massa kilon! Har hört att man kan köpa...
2
Svar
31
· Visningar
2 542
Senast: Sophie_Maurer
·
A
Hästvård Då jag gör eget insektsmedel som fungerar väldigt bra (dessutom billigt och utan kemiska tillsatser) så har jag börjat fundera på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 185
Senast: Annika_38
·
S
Hästvård hejsan mitt fullblod tappar päls typ på bakbenen,skenbenen(bara bak) jag andvänder inga damasker där bak annars vet jag att hon hade...
Svar
4
· Visningar
883
P
Hästvård Hej! Vi har haft problem med ledinflammationer, dåliga magar (vid tävling - stress), dåliga hovar, muskelproblem etc (på våra hästar)...
2
Svar
26
· Visningar
2 416
Senast: Comfort
·
Hästvård Min häst har fått en hygrom mellan frambenen ungefär vid sadelgjorden. Han har haft det tidigare så jag känner igen symptomen. Förra...
Svar
4
· Visningar
4 915
Hästvård Hur länge ska man ge det innan man kallar ut veterinären, behövs vet. öht? Han blev halt i onsdags efter ett rejält rejs i hagen. Men...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 453
Senast: hillevie
·
H
Hästvård Jag har ett litet welsh mountainsto som plötsligt blivit "flåsig". Efter att ha skrittat tio minuter inne i skogen var hon så flåsig så...
Svar
10
· Visningar
1 610
Senast: wyntzi
·
L
Hästvård Hej! Har en 2årig varmblodshings som är hur fin somhelst. Han började växa mer bak än fram och började gå lite konstigt. Vilket är...
Svar
2
· Visningar
1 243
Senast: Linn87
·
Hästvård Har länge funderat på detta.. men räknas ridning/annan träning in i utevistelsen? Eftersom att man har som gräns att man får ha ute...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: linnsan
·
Hästvård Vår ena åring har fått ett hornhinnesår. Min man pratade med veterinären, och åkte sedan och hämtade ut medicinen. När han kom hem...
Svar
10
· Visningar
1 393
Senast: Jeeves
·
Hästvård använda Switch pour-on på en högdräktig märr och även senare när hon har fått sitt föl??
Svar
1
· Visningar
589
Senast: Satis
·
M
Hästvård Vi letar ponny till vår son och gissa om det är en djungel!!! Hur som helst så har vi sett film på en ponny som enligt uppgift har...
Svar
1
· Visningar
5 883
Senast: coari
·
D
Foder & Strö Okej, generellt, hur gör ni med era hästar som nu går merparten av tiden (både dag och natt) på bete med rikligt med gräs? Alltså hästar...
Svar
9
· Visningar
1 172
Senast: Piraja
·
O
Hästvård Hur ser en prognos ut för en unghäst ( 5 år) ut med konstaterad knäledsinflammation? Hon har fått cortison o tuppkam, strikt boxvila...
Svar
18
· Visningar
21 501
Senast: Kellog
·
  • Låst
Hästvård Min åsikt angående avlivning av häst är att man antingen avlivar på klinik eller hemma eller nödslaktar, dvs bultar hemma. Vilket av de...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
24 296
Senast: Krims
·
Hästvård Jag är byns just nu mest hatade person tror jag. En liten svart ponny står mitt i ett hav av gräs och ömsom hatar mig, ömsom tycker...
Svar
10
· Visningar
1 470
Senast: lil-sis
·
Z
Hästvård Crow har fått ett (eller två, ett stort och ett mindre) sår på insidan av bakbenet. O_o; Det är hårlöst och ser lite skavt ut (huden är...
Svar
3
· Visningar
4 187
Senast: Zab
·
L
Hästvård Ja har gör ni som föröker hålla igång era hästar med kraftig sommarpäls så här i värmen? Jag spolar av innan jag rider har ni något...
2
Svar
26
· Visningar
2 865
Senast: linnea 82
·
Hästvård ... har varit på besök idag för den årliga vaccineringen. Jättetrevlig var han och hästarna hur coola som helst. Ja, förrutom min...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: Kratus
·
Hästvård Har en häst som haft 2 kotledsinflammationer ifjol, de behandlades och efter det opererades en lös benbit ut ur framkotans led. Detta...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI