Sv: 1/3??
Försöker svara på alla.
Jag + några andra säger att hon är tjock och lite bukig, men jag är hemmablind så jag är nog inte rätt person att svara.
Här är en bild, men hon är inte tillräckligt musklad, dels är hon promenadhäst och dels är hon inte fullt igång.
Här är en annan som inte är jättebra men det är en bild:
Sista bilden blev stor...
Jag tycker egentligen att hon både är tjock och bukig, revbenen varken syns eller känns. (har lite vinterpäls kvar)
Hon är annars mycket pigg och framåt.
Men tillbaka till tråden också, nej det var inte det med korn jag hört utan just att kraftfodret ska vara 1/3 av det totala kg.
Jag ringde idag en annan foderhandlare och han sa att han hade hört det men att jag absolut inte skulle rikta mig efter det. Han ansåg att det var bättre att ge mer grovfoder i så fall och kanske tom inget om hästen fick i sig allt den behövde.
Jag blev väldigt förvånad att han sa så eftersom han säljer foder, men han har alltid varit bra att prata med och iofs så säljer han analyserat bra hösilage också. *ler*
Men tydligen (enligt honom) var det ett mått man använde längre bak just för att hästen skulle få i sig allt den behövde. Det används tydligen fortfarande men mest här nere som jag förstod det. Men han själv försökte att ge andra förslag om någon fodrare så. Det var vad han sa i alla fall.