Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Ä det någon som har en aning om hur mycket våra pållar sätter i sig när de har fri tillgång till hösilage/hö i hagen? Tycker att det är...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: Tuvisen
·
Hästvård BoT Paddar med kardborre? Vill bara höra hur de sitter och så, mitt älskade sto har börjat få gallor fram (Det är inga farliga gallor...
Svar
13
· Visningar
1 028
Senast: MaRomer
·
Hästvård Mitt sto har, vid "klon" (är det en kastanj?) i hovskägget på bakhovarna en massa grå smulor. Det känns likadant som klon, men i små...
Svar
11
· Visningar
2 971
Senast: lilith
·
F
Hästvård Min häst har en bläs som breder ut sig nere vid mulen. Igår var hon ytterst lite rosa på mulen. Smorde in henne med SolHelosan. Idag när...
Svar
8
· Visningar
1 729
Senast: Trani
·
Hästvård Hej! Min häst haltade kraftigt idag, när jag red, och jag bad en tjej kolla när jag travade. hon sa att hon haltade på höger fram...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: H_lena
·
H
Foder & Strö Har ett welsh sto på ett år....undrar hur mycke kraftfoder hon bör äta om dagen....de går inte på nästan något gräs nu utan bara de som...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Lazy Lady
·
V
Hästvård Idag upptäckte jag en sak som jag aldrig sett förut eller ens hört talas om. I hästarnas näsborrar upptäckte jag något som såg ut som...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: Voorwijks_bambi
·
Hästvård Idag var jag iväg på första löshoppningen med Gallardo och allt gick jättebra, men när vi började lasta och skulle åka hemåt så såg vi...
2
Svar
38
· Visningar
3 518
Senast: ZorréZaid
·
L
Hästvård Veterinärbesiktade min nya Frieserhingst på 11 mån idag. Och då upptäckte veterinären att han hade bara 8 framtänder ist för 12. Är det...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Lilleman
·
C
Hästvård När far en häst (eller flera) illa, och när ska man agera? Och hur ska man agera?
2
Svar
26
· Visningar
2 276
Senast: Frickadell
·
Hästvård Jag vänjer ju alltid in mina försiktigt på bete. De går på gräs men sparsamt dito (det som kommer upp, innebär att hagen blir grön, men...
2
Svar
25
· Visningar
3 219
Senast: simplythetruth
·
S
Hästvård Hej. Min häst har börjat snora ur höger näsborre. Slemhinnorna är laxrosa så vitt jag kan se så det är inte irriterat. Det är som...
Svar
4
· Visningar
2 769
Senast: Frickadell
·
L
Hästvård Köpte en f.d hopphäst på 7år för ca6 månader sedan. Hästen har hos förra ägaren haft oförklarliga hältor o varit stel, därför "ställdes"...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Liljan14
·
M
Hästvård min häst har fått ganska stora bulor under magen, just bakom frambenen där sadelgjorden ska sitta. vad kan de vara? de är ganska hårda...
Svar
6
· Visningar
1 389
Senast: M-oaa
·
Hästvård En häst i stallet har fått det, blodmask, (stora eller lilla vet vi inte än, skulle tas mer prover). Blodmask, tänkte jag och kom fram...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: Superbiddi
·
Hästvård tänk er föjande scenario: hästarna, vi säger 10 st för procenträknandets skull, utfodras med hösilage på stor rundbal när balen nästan...
Svar
5
· Visningar
2 195
Senast: TantEster
·
Hästvård Min häst tappar sin päls i mängder! Jag har sett att hon har tappat lite päls på mulen men trodde att hon kanske hade skrapat näsan mot...
2
Svar
30
· Visningar
2 253
Senast: flickancarra
·
C
Hästvård har en häst som har boxvila och nu börjar han bli uttorkad eftersom han kanske bara dricker 10-20 liter/dygn. hur farligt är det...
2
Svar
34
· Visningar
2 400
Senast: Niela
·
Hästvård hur mycket salt bör man ge hästarna? Den jag har nu vägrar äta allt vad salt heter. Inte ens om vi tar pyttepyttelite i fodret vill...
Svar
10
· Visningar
1 002
Senast: Sophie_Maurer
·
Foder & Strö Min appis är enligt mig för tunn man ser revbenen på honom från vissa vinklar vilket jag inte tycker man ska göra, har haft honom i 2...
2
Svar
23
· Visningar
2 974
Senast: urkella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI