Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård En del görs om hela tiden och det som var bra för några år sedan kanske inte är bra nu. Så vill höra vilka som funkde bra i sommrast och...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 225
Senast: Gullan86
·
Hästvård Vad kan ett toppigt kors bero på? Är det något som hästen bara är född med, eller kan det uppkomma p g a felaktig träning eller någon...
Svar
5
· Visningar
4 850
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej! Jag har märkt på min ponny att ibland står han långt bak med bakbenen, som om han ska kissa, fast inte riktigt lika mycket, men...
Svar
19
· Visningar
6 044
Senast: HanniBanni
·
P
Hästvård Hur vet man skillnad på det egentligen? eller är det inte nån skillnad? Har nämligen en eksemhäst(ponny) det blir vår första säsong. Jag...
Svar
6
· Visningar
3 710
Senast: puppe
·
Foder & Strö Vilket är bäst att ge om man vill stärka hovarna samt göra hårremmen finare? Kiselgur, Biotin, ngt annat? :confused:
Svar
16
· Visningar
1 650
Senast: Nethril
·
M
Hästvård Funderar på att skaffa en liten shettis till min dotter men vet ingenting om soleksem, bara det att shettisar brukar drabbas... Kan...
Svar
4
· Visningar
781
Senast: Presto
·
M
Foder & Strö Mitt sto blir jätteseg framåt vid brunst, man kan använda spö och sporrar utan en reaktion.. om jag får henne i galopp brukar segheten...
Svar
2
· Visningar
1 188
S
Hästvård Jag anser att en häst som har allvarligt eksem och lider ska ha eksemtäcke och smörjas. Någon som känner till ett lagrum angående detta?
Svar
9
· Visningar
1 243
Senast: taskmört
·
J
Hästvård Jag var ute och red en morgon på mitt halvblod ute på en äng och då märkte jag att han haltade. Jag gick direkt upp till stallet men han...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: TantEster
·
Hästvård Såg en massa bilder på hästarmed helt förstörda hovar, då slog mig tanke men vild hästarna då? hur klarar dom sig? Säkert svårt att...
Svar
17
· Visningar
2 890
Senast: coari
·
J
Hästvård Hej! Jag undrar om någon av er har en aning om varför Hingstar och valaker har ett svart klet på insidan av bakbenen? Hur uppkommer det...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Natasja
·
S
Hästvård Hej, Just nu har vi en dåligt betesmark, men vi kan arrandera en annar fom mitt juni. Det blir en contract för 15 år. Men nu vill jag...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Sammy
·
Foder & Strö jag har lite frågor till er med fånghästar.. Går dom ute dygnet runt? Hur ofta får dom mat? Har dom munkorg? Vad för storts hage...
2
Svar
20
· Visningar
2 365
Senast: sofiaspel
·
Foder & Strö Kom o tänka på nu när jag släpper mitt ettåriga halvblodssto på bete om man behöver ge något tillskott, ex mineraler.. Hon ska ut någon...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: attempt
·
Foder & Strö Vad finns det för risker/nackdelar med att köpa fjolårshösilage? Har blivit erbjuden det, blir nu nyfiken på ev. "hakar" :)
Svar
9
· Visningar
1 455
Z
Hästvård Hej. Efter många om och men har jag fått diagnosen strålbensbursainflammation. Är detta samma sak som regelrätt strålbenshälta? Nu är...
Svar
15
· Visningar
3 072
Senast: Lisaaa__
·
Hästvård Hittade mitt föl en morgon svullen ovanför knät ända ner till kotan, bör man göra nånting annat än kyla skadan. Vet inte hur detta...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: aglaonema
·
S
Hästvård Ser man till antalet hästar och antalet hovslagare så kan väl tycka att vi hovisar är ett hotat släkte som borde ha nått som helst...
Svar
9
· Visningar
1 397
J
Hästvård Hejsan! Jag har varit o kollat på en foderhäst, en 5årig nordsvensk. Han är egentligen en travhäst. Han blev skadad i december så dom...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Josephiine
·
M
Foder & Strö Har pratat med några olika foderhandlare idag om foder till min häst och fick höra att 1/3 av det totala kg kraft+grovfoder ska vara...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 000
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!