Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Min nordsvenska travare har magrat av rejält över ryggen. Hon är gammal (20 år), så det kan ju vara det, men hon var inte alls mager...
Svar
3
· Visningar
800
Hästvård Min häst blir mobbad när hon har den på sig. De andra hästarna är elaka. Min pålla är nr 2 i flocken på ca 10 hästar, men det märks inte...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: karrob
·
B
Hästvård Har någon här testat denna produkt. Tyckte ni den gav resultat.
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: oki
·
Hästvård Ni som har hästar med luva..går dom med den dygnet runt eller? ..tänkte om man har den på över natten kanske det blir svårt för dom att...
2
Svar
24
· Visningar
2 047
Senast: Thora
·
W
Hästvård Hej! Jag har haft min häst uppe i en tråd för inte så länge sedan. Jag undrade då över hans stela bakdel. Har varit på klinik och...
Svar
1
· Visningar
2 428
Hästvård Nu behöver jag all kloka bukares råd! Jag ska kolla på en häst som har två olika stora hovar och vill höra allas erfarenhet av detta...
Svar
9
· Visningar
1 675
Senast: Sophia_
·
Foder & Strö Fanns en tråd om det innan men kan inte hitta den. Såg när ja var i butiken att kvarnbys pelletrerade kostade runt hundralappen...
Svar
3
· Visningar
865
Hästvård Min häst kändes "konstig" i onsdags när vi skulle rida, hon var inte halt i skritt men ordentligt halt i trav, en trea på en fem gradig...
Svar
9
· Visningar
1 255
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hade ut equiterapeuten igår till en ny häst i stallet och vi misstänker att denna troligen har problem med ischias nerven. Är det någon...
Svar
7
· Visningar
3 145
Senast: Remedy
·
Foder & Strö Jag har funderat på att köpa Eggersmanns slickmineral (osteomin) till betet. Är det tillrådigt att använda sig av slickmineral när man...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Sar
·
Foder & Strö Kastar in lite bilder på pojkarna. Vinterpälsen är inte helt borta än dock och stackars Jesper tappar väl sin lagom tills han ska sätta...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: FreeLou
·
D
Foder & Strö ungefär hur många kg gräs får en häst på ca 154cm i sig per timme?
Svar
4
· Visningar
841
A
Hästvård hej! jag har en halvblodsvalack på 11 år som jag nu börjar misstänka är klapphingst.. historia: Han importerades från polen den 9/7...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Toker
·
Hästvård Klippte gräset igår och funderar på om man kan ge detta till hästarna? Hörde för många årsedan att man inte ska ge det till hästar, men...
2
Svar
29
· Visningar
6 407
Senast: SiZo
·
Hästvård Kom ut för att hämta hästen i hagen och möts med en mule som är gigantisk! Hon är svullen, på nosryggen, sidorna och mulen och lite...
Svar
16
· Visningar
7 439
Senast: Alegro
·
T
Hästvård Pålle fick sin årliga vaccinering idag, hästinfluensa. Nu ikväll beter han sig inte riktigt som vanligt. Han är slö och lite loj och...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Alegro
·
Foder & Strö kan det vara protein brist om han änna är matt i pälsen?! han går på bete men stödfodras med lite hö för han är lite för tunn, sen...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: _jeanette
·
M
Foder & Strö Har ett fyra årigt fullblod som nu ratar höet ganska rejält, det är ju godare med gräs! Hon är fin i hullet nu jag men vill gärna ligga...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Hej! Nu har min häst börjat hosta. I sommras så hostade han lite när man började rida, och sedan var det lungt. Då sod han ute dygnet...
Svar
17
· Visningar
1 840
Senast: Kellog
·
H
Hästvård Jag har funderat på hur mycket hästarna får i sig egentligen när de går på ett bete som inte är jättestort och gräset blir rejält...
Svar
3
· Visningar
5 392
Senast: Andorra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka