Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Min häst har börjat klia sig något ofantligt på svansroten. Jag tycker detta är så tråkigt att se. Hans tjocka svans bara tunnas ut mer...
Svar
19
· Visningar
4 140
Senast: Tebazz
·
Foder & Strö Hej jag ska så in bete på gärdet, vad ska jag använda för gräs ?
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Calvaro
·
Hästvård Nu när det är vår och gräset börjar växa.Drar det ju mot fångtider. Så ni som har erfarenheter får gärna dela med sig av hur man på...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
18 930
A
Hästvård Tog Borrelia/ Erlichias prov på min häst i mitten av Dec. Provet var negativt enligt testen, men ingen titer nämndes alls. Ringde och...
Svar
12
· Visningar
1 804
Senast: annapanna123
·
H
Hästvård Någon som har erfarenheter av detta? Hur gick det med din häst efter det här? Hästen har även ont när den går i hagen, är det s k...
Svar
6
· Visningar
1 298
Senast: Lauraa
·
Hästvård Hej. Vilken chock jag fick när jag och kompisen kom till stallet idag, min häst såg helt konstig ut på halsen, men min kompis bara "...
2
Svar
33
· Visningar
3 455
Senast: issi
·
Foder & Strö Har bestämt mig för att börja krossa havren. Men hur kan jag göra det? Jag har ingen kross-maskin hemma. (Köper hel av en bonde). Kan...
Svar
18
· Visningar
5 245
Senast: Kaki
·
R
Hästvård Varje sommar kommer samma problem: Hur bekämpar man bäst flugor och knott - och de sår/bett de ger? Känns som att man har prövat allt...
2
Svar
21
· Visningar
9 325
Senast: rulana_korsbar
·
T
Hästvård Jag undrar hur pass mycket gräs får hästen i sig om man använder en betesreducerare?... Får dom i sig så pass mycket eller bör man ge...
2
Svar
34
· Visningar
4 647
Senast: lil-sis
·
Hästvård Killen verkar ha reagerat på flugorna massor iår! :eek: Han har stora sår i armhålorna och på bringan, och massa småsår på skapet som...
Svar
6
· Visningar
1 664
Senast: ancan
·
Foder & Strö Idag bokade jag hösilage inför hösten, jag passade på att byta levernatör då jag inte varit nöjd med det silage jag fått från den gamla...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: Boj
·
Hästvård Hur vanligt är det med tumörer på vanliga halvblod som inte är skimlar eller har någon större andel vitt på sig? Var i väg med min...
2
Svar
20
· Visningar
3 487
Senast: Krims
·
Foder & Strö vilka "typiska" kraftfodersorter har särsklit mkt av detta? :bow:
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: mackan
·
Hästvård Vår shettis -92 enl. gamla auktionspapper (alltså inte jättetillförlitliga...) har sedan i fjol någon gång, kanske tidigare, blivit halt...
Svar
12
· Visningar
1 152
Senast: prallan
·
Hästvård Hej! Jag har en kbl valack på sju år som jag misstänker kan ha något tandproblem. Jag har märkt nu senaste tiden(1,5 v) då jag...
Svar
7
· Visningar
1 057
Senast: tjalle
·
L
Hästvård Ja som frågan lyder finns det och var??
Svar
4
· Visningar
785
Senast: linnea 82
·
Hästvård igår skrämmde min 5 åring halvt ihjäl matte !!!!:eek::eek:vi står i gången sadlade och klara att gå ut och då går min lilleman ner på...
Svar
9
· Visningar
1 887
Senast: grimman
·
Foder & Strö Min ponny får bl.a. betfor. Men nu när hon släpps på bete ska jag inte ge henne detta längre. Och dum som jag var köpte jag en ny säck...
Svar
5
· Visningar
4 939
S
Foder & Strö Min häst verkar rata hö:et.... Måste få i han proteiner o sådant. Hur mycket kan man ge av lusern utan att det blir för mycket?
Svar
7
· Visningar
951
Senast: Antiqua
·
Hästvård Är alla hästkliniker lika dyra? Jag blir så trött på "vår" klinik! Inte nog med att vet. (vi har haft 2 olika) ALLTID kommer minst 20min...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 398
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka