Sv: vad och hur mycket ger ni era hästar?
Ingen aning vad det vägt förut. Jag har dock vanliga litermått och skopar med, och jag väger alltid vad en liter väger när jag får hem ny säck av något. Och både Sport och Rehab väger drygt 0.7 kg/liter. (hestekraft och kornkross 0.4 kg/liter, HK:n kan diffa lite inom 100 gram beroende på hur mycket popcorn man får med dock).
AH det lät ju bra med hemleverans. Ska som sagt ha det i åtanke om nuvarande (from idag) foderstat inte fungerar, så får jag försöka få tag på en säck och se om herrn äter, och då köpa så jag får hemkört om det fungerar =)
Krafft Sport har jag vägt till 0,6 kg/liter tidigare, men det är ett bra tag sedan i och för sig. Vet att koncentraten Pluss vägde 0,7 kg/liter, men det är minst ett år sedan jag vägde, använder sällan Krafftprodukter.
Om Sporten nu väger 0,7 kg/liter, så stämmer det väl inte att ett krafftmått är ett kg färdigfoder (Sport, Groov, Ponny, Rehab) längre, borde alltså vara drygt ett kg om de inte minskat måttens storlek förstås.
Köper du 150 kg av Kvarnbyfoders produkter får du det levererat till stalldörren, i varje fall här i mellansverige. Köper du en halv pall av deras produkter blir det bättre pris också.
Ingen aning vad det vägt förut. Jag har dock vanliga litermått och skopar med, och jag väger alltid vad en liter väger när jag får hem ny säck av något. Och både Sport och Rehab väger drygt 0.7 kg/liter. (hestekraft och kornkross 0.4 kg/liter, HK:n kan diffa lite inom 100 gram beroende på hur mycket popcorn man får med dock).
AH det lät ju bra med hemleverans. Ska som sagt ha det i åtanke om nuvarande (from idag) foderstat inte fungerar, så får jag försöka få tag på en säck och se om herrn äter, och då köpa så jag får hemkört om det fungerar =)