Sv: vad och hur mycket ger ni era hästar?
Amazing
Tar hem henne 1 maj och då blir hon 13 månader.
Halvblod med fullblod och tyskt i sig.
Växer ganska snabbt och är beräknad att bli 170cm+
Är tänkt att bli en fullfjädrad hopphäst som kan röra sig!
Kommer att ha detta som "start" men sen får man ju kanske lägga till och ta bort efter hand Fått experthjälp med att räkna ut efter värden osv!
Fri tillgång till hö (Kan tänka mig att hon äter ca 8-10 kg)
2kg KRAFFT Groov 125 (avelsserien)
2dl betfor (torrmätt)
50g foderkalk
Morötter, knäcke och annat gott (ej socker dock) om hon vill lära sig äta det nångång :P
+ ev extra protein och selen om det skulle behövas, men som skrivet så märks det ju ganska snabbt
Jag försöker vara noga med att ge henne så få olika fodermedel som möjligt och betalar gärna lite extra för att det ska bli så perfekt som möjligt! (Hoppas att alla tänker så)
Är det ingen som har någon -07:a som har lust att berätta vad ni ger?
Amazing
Tar hem henne 1 maj och då blir hon 13 månader.
Halvblod med fullblod och tyskt i sig.
Växer ganska snabbt och är beräknad att bli 170cm+
Är tänkt att bli en fullfjädrad hopphäst som kan röra sig!
Kommer att ha detta som "start" men sen får man ju kanske lägga till och ta bort efter hand Fått experthjälp med att räkna ut efter värden osv!
Fri tillgång till hö (Kan tänka mig att hon äter ca 8-10 kg)
2kg KRAFFT Groov 125 (avelsserien)
2dl betfor (torrmätt)
50g foderkalk
Morötter, knäcke och annat gott (ej socker dock) om hon vill lära sig äta det nångång :P
+ ev extra protein och selen om det skulle behövas, men som skrivet så märks det ju ganska snabbt
Jag försöker vara noga med att ge henne så få olika fodermedel som möjligt och betalar gärna lite extra för att det ska bli så perfekt som möjligt! (Hoppas att alla tänker så)
Senast ändrad: