Usch och fy...

Sv: Usch och fy...

menade senskadan..

Det var den trasigaste senan som veterinärerna någonsin sätt, dom sa "avliva han på en gång, han kommer aldrig bli bra" men han blev helt återställd. ända tills den dagen för snart 2 veckor sedan då han och kickan kom lös, då han fick en ny skada några cm längre ned. men förhoppningsvis så blir han bra nu.

Den tog det 1år innan vi kunde börja skritta på han igen och eftersom hammond inte hade någon ordentlig tubildning sen innan så kunde inte vi börja kräva något förän 1 år efter igångsättningen.

Jag avgör när ursäkten ska ges men absolut inte till den som det inte gäller. Vad jag kan läsa så är det inte du som är TS.

Trådarna oss emellan är numera nedlagda.:p .

Vadå ouppmärksamhet? han såg helt ok ut när veterinären kom ut för att kolla till han någon timma senare. Det var först några dygn efteråt som "gropen" kom fram.
Ok, det framgick inte i ditt första inlägg, så jag ifrågasatte om ni hade varit ouppmärksam efter händelsen..

Magsårs hästar är inte lätta,det håller jag med om.Men alla kan göra misstag och jag ber om ursäkt för mitt "påstående " ang oförsiktigheten med foder.

Måste fråga: Har ni haft ET ute? Kan ju finnas saker som går att åtgärda på lång sikt för att göra honom ok med tiden menar jag.Visst man kan aldrig skydda sig mot slag och av hästkompisarna i hagen.Och det är ju svårt med skade/oförsiktiga hästar.

Måste fråga: Har ni haft ET ute? Kan ju finnas saker som går att åtgärda på lång sikt för att göra honom ok med tiden menar jag.Visst man kan aldrig skydda sig mot slag och av hästkompisarna i hagen.Och det är ju svårt med skade/oförsiktiga hästar.

Nope, vi har inte haft någon ET hos oss. Har inte funnit något som h*n har behövt göra för att Hammond skall bli bättre.
och just nu kan vi inte tag ut någon, eftersom han är under behandling.

Usch, tycker synd om er. Hör med din ET om han/hon arbetar med laser. Vet flera som har använt det till senskador, och det ska vara mkt effektivt. Påskyndar läkningen. Kan ju vara värt att testa iaf!

Hans andra behandling på hans nya senskada är redan påbörjad, snart ska vi påbörja den tredje, tror det blir i nästa vecka.

Så vi kan inte blanda in någon ET nu.

Jättetråkigt för dig.
Somliga hästar är skadebenägna/har otur, utan att hästägaren behöver vara ett pucko!
Vad är det med folk nuförtiden, hugger som huggormar, har tråkigt antar jag:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka