Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Hittade mitt varmblodsto f 83 med ett knä i handbollsformat i går. Hon hade lymfangit och vet tillkallades. Sticksår hittades och och...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Jaha, nu känner man sig bra dum. Trots - trodde jag - lång och försiktig invänjning har största pållan fått akut fång :(. Sen i fredags...
2
Svar
29
· Visningar
4 059
Senast: Hippo
·
H
Hästvård Min häst har fått fång och min vet. skrev ut Fenyl Butazon till honom och han har genast blivit mycket bättre men min fråga är när kan...
Svar
16
· Visningar
5 682
Senast: pinky
·
L
Hästvård Brukar rida en travhäst som nu vilar pga av slitna knän.. Hästen är 8 år och har nu visat hälta vid böjprov och man har behandlat den...
Svar
13
· Visningar
1 696
Senast: Lauraa
·
Hästvård Har en liten fråga till er bukare. Sedan förra sommaren har min gubbe haft en knöl bakom ganaschen. Den är väl runt 3-4 cm rakt över...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: KonikNemo
·
Hästvård Jag ställer nu, vad jag hoppas är, en hypotetisk fråga. Om man har en häst livförsäkrad för en symbolisk summa, säg 5000kr och fullt...
Svar
13
· Visningar
1 205
Senast: CiderGirl
·
E
Hästvård Jag har en äldre nordsvensk sen 9 år med svåra sommareksem.. Har verkligen prövat allt genom åren. I år satte jag på täcke första april...
Svar
14
· Visningar
1 397
Senast: gilamonster
·
Hästvård Jag har en nordis vars klåda i manen förvärrats de senare åren så att han redan för ett par månader sen började klia sig i manen OCH på...
2
Svar
23
· Visningar
7 120
Senast: Lia Dalefur
·
T
Hästvård Den 27 april fick min ponny fång ( haft förut) så jag gav henne en påse finadyne som jag hade kvar från förrförra året och vetrinär kom...
Svar
14
· Visningar
2 392
Senast: ponytails
·
L
Hästvård Jag har tänkt skriva en sån här tråd ett bra tag nu, men inte kommit till skott riktigt. Eftersom det var ganska många som läste min...
Svar
12
· Visningar
1 432
Senast: Lord Owen
·
S
Hästvård Hej! Min unghäst har fått en ink mellan frambenen. Den info jag hittat om det i böcker och på nätet säger att det ska opereras! Men...
Svar
6
· Visningar
1 680
Senast: cambello
·
Foder & Strö ja som sagt, min vlb valack är ett benrangel=) hade vet hemma idag för han inte lagt på sig ngt hull av gräs + krossad korn.. han sa att...
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: mammaBerg
·
B
Hästvård hej hej! :bump: jag undrar lite om muhammeds tumme typ vad det är och sånt...min ponny viola (mellangårdens Emma) har nämligen det...
Svar
10
· Visningar
2 696
I
Hästvård När min häst äter kraftfoder så ramlar hälften av det hon har i munnen ut igen... hon tar ganska stora tuggor men beroro detta på att...
Svar
4
· Visningar
710
Senast: hillevie
·
Hästvård Hej, någon som har erfaranheter av hur man kan hjälpa en häst som är svag i bakdelen med skoning.( i bak) En del rekommenderar...
2
Svar
21
· Visningar
2 469
Senast: ekedal
·
Hästvård vad gör man ifall man skulle misstänka att en häst har blivit ormbiten? ring veterinär såklart, men finns det någon sådan akutgrej man...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Micaela
·
B
Hästvård Snälla hjälp mej! :confused: Är 1 grad på böjprov mycket? Har haft min häst i ca 3-4 veckor nu, och skulle höja försäkringsvärdet...
Svar
10
· Visningar
6 770
Senast: BIL
·
P
Hästvård Hej! I går släpptes min häst ut på bete och sen när jag kom upp till stallet vid 15.00 lät hon precis som hon hade hicka!:confused: Det...
Svar
9
· Visningar
2 042
Senast: Falskhet_
·
M
Hästvård Är det någon som vet var man köper en Green Guard? Vad kostar den? Är det den bästa betesreduceraren att rekommendera? Har en snart...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: FreeLou
·
Hästvård En häst fick en 3:a i protokollet på vet.bes. pga att den inte trampar igenom kotan ordentligt. Vet. säger att den har korta senor och...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Cheval
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka