Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mitt sto fick behandling förra året av equiatriker, roterat bäcken och ländkotor som låg fel var diagnosen. Nu satte jag igång henne...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Emmaaa
·
L
Hästvård Hur fungerar det med triangelmärkning? Förutom att hästen får ett märke på baken, får man tillbaka försäkringspengar? Kan man försäkra...
Svar
4
· Visningar
2 249
Senast: Krulidut
·
J
Hästvård Hej! :) Min foderhäst har solexem. Han har ett speciellt "solexemtäcke" och jag tycker det funkar bra än så länge. Men jag undrar om ni...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: just_ellan
·
M
Foder & Strö Vad hade ni för analysvärden på erat fjolårshösilage? :laugh: Ska börja ge min hösilage nu, och vill gärna jämföra hur bra hösilaget är...
Svar
5
· Visningar
1 182
Senast: annah0j
·
M
Hästvård Är på jakt efter ett bra milt liniment. Pga olika anledningar har jag använt Xliniment ett tag nu, sen använde jag det på mitt eget...
Svar
5
· Visningar
817
Senast: Kaki
·
Hästvård Vem ska man ta ut om man misstänker att hästen har ont i ryggen? Veterinär? Kiropraktor? Vad kan detta tänkas kosta, om denne inte...
2
Svar
24
· Visningar
3 023
Senast: beawie
·
G
Hästvård Min syster köpte för två månader sedan en 16-årig halvblodsvalack som nybörjarhäst, vilket det visade sig rätt så snart att han inte...
Svar
12
· Visningar
2 647
Senast: Mynta2
·
N
Foder & Strö Jag har för mig att klöver inte ska vara bra för hästar, har jag fel?? Jag har i ena betes hagen en hel del röd klöver är de ofarligt...
Svar
4
· Visningar
1 080
K
Foder & Strö Hej! Jag har ett fbl i min ägo som går som sällskap till mina andra hästar. Har ingen större erfarenhet av dem och min sägs vara...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Masse
·
S
Hästvård Nu har prinsen börjat blöda näsblod igen :crazy:. Det var samma sak förra året vid den här tiden och vi var på kliniken och kollade upp...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Har sto som beräknades föla 13 april..men inget föl ännu..men så snart jag kan ska jag släppa stoet o lilla fölet på bete. Nu står hon...
Svar
4
· Visningar
1 849
Senast: Lillsillen
·
Hästvård Mockade i går i min hästs box. ( som jag gör varje dag iofs ) Men när jag hade tagit ur allt kiss var det någon jätte skum fläck på...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: SiZo
·
K
Hästvård bara liten undring om hästen har en senskada, blir benet då jättesmalt såfort de är molnigt ute? alltså försvinner svullnaden i...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Morcraban
·
Foder & Strö vet inte om den här ligger rätt nu men jag tror det. precis utanför hagen där min häst går finns det massor men liljekonvljer. det ska...
Svar
13
· Visningar
2 060
Senast: Esmerallda
·
M
Foder & Strö Jag fick nyligen hem en 24 år gammal arabvalack som ska gå som sällskap,och promenadhäst.Men han är ju så hemskt tunn tycker jag.Förra...
Svar
14
· Visningar
1 057
Senast: Jenny85
·
C
Hästvård Har en fyraårig ponny som något inte stämmer med. När man ska rida på honom så en gång av fyra så får han panik och bockar tills...
Svar
12
· Visningar
1 151
Senast: ishmanda
·
Hästvård ni som har hästar som blir tjocka bara av att titta på gräs, hur gör ni med somarbete?
2
Svar
21
· Visningar
2 342
Hästvård Har för mig att man ej bör använda switch på dräktiga ston...är det så eller svamlar jag? Hur är det med andra medel?? Mitt sto är...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Lillsillen
·
M
Foder & Strö vilket av dom här skulle ni rekomendera, mellan MSM och steel joint. vad är de för + och -. + för steel joint är att de är billigare...
Svar
13
· Visningar
1 746
Senast: mctucker
·
Hästvård Vart skickar man in detta? Hur gör man? Kostnad?
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025