Luva dygnet runt..?

Sv: Luva dygnet runt..?

Ha:rofl:

mina kommer o vill få mössan påsatt- sänker huvudet o hoppar i själva.
de älskar den:love:

:D min med! Han "hjälper till" att sätta på sig luvan :D

Hade ett tag en annan sort, men den tyckte han inte om och plockade av sig direkt den kom på. Nu vet jag vilken sort han gillar och den sitter på jämt!!

Min ena häst har sin Bucas luva på dygnet runt, den är ju ganska ljus så jag tror inte hon har problem att se igenom den på natten.

Den andre busen kränger av sig sin hela tiden, så att matte får leta i hagen varje dag efter den. :devil:

Förresten ingen som har tips hur man skall få luvan att sitta på? :D

vill helst inte ha grimma med flugpannband i hagen ,men det lär väl bli så tillslut ändå! ;)

När det blir dags för eksemtäcke- sätter jag fast mössan i nackbandet på täcket.

Mina islandshästar, den ena med eksem, har Boettluva på sig från april till oktober dygnet runt. Undantag om det regnar länge och när jag rider förstås. De har även eksemtäcke under den perioden.
Jag har inte märkt att de skulle se dåligt. Den ena, ännu eksemfri, kan de första minuterna vid första påklädningen på våren visa lite obehag, men hon vänjer sig snabbt. Min eksemhäst kryper in själv.:)

Nätet är svart och mer finmaskigt än vanliga huvor. Jag tycker själv att man ser mer igenom Boettluvan än vanliga huvor med grövre maskor. Regnet verkar täta de grövre maskorna, det rinner av det fina nätet.

Liknande trådar

Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: movi
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 652
Senast: Araminta
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka