Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag är SÅ KLANTIG! Vet var ute i dag och konstaterade att killen har en inflammation i skapet (och exem i armhålorna). Han skrev ett...
Svar
5
· Visningar
1 881
Foder & Strö Om en häst är tunn över revbenen, men byggt rejält med nya muskler, är det så enkelt att foderstaten bara saknar energi? Eller kan det...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 537
Senast: Lydia
·
Hästvård Hej köpte en unghäst på 4 år förra hösten. Inget funkade var då inte så mycket riden och hanterad som de utgav. Jobbade honom i vintras...
Svar
11
· Visningar
1 538
Senast: guppyy
·
Hästvård Sitter här och skall ge 2-åringarna Cydectin ikväll och känner mig väldigt villrådig på vad de kan väga (och det står att man inte skall...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Kirre
·
Hästvård Halvblod på nio år, valack. Han har på senare tid blivit lite underlig mot vad han brukar vara. Han är svår att få in från hagen och...
Svar
10
· Visningar
1 061
Senast: Sorbe
·
Hästvård Ringde och frågade vet idag om vad det kan vara som har hänt med pålle. Han har fått en vätskefylld blåsa/bulle, stor som en enkrona...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: fjandus
·
J
Hästvård Jag undrar varför valacker och hingstar har svart "gegga" på deras inre bakben och varför ston har det runt juvren? Vad är det för...
Svar
1
· Visningar
1 308
Senast: JohanssonMalin
·
J
Hästvård Hejsan! Jag har en exemhäst som vi till en början har smort med Aloevera, för att inte behöva börja med prob. tror ni att Aloeveran...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: JennyPettersson
·
E
Foder & Strö Jag ger min ponny 1 ½ kg cool, 1 kg lucern, 3 msk mineraler och ½ msk salt. När vi köpte henne i januari var hon väldigt smal så vi...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: Emmaaa
·
S
Hästvård hej kan ni skicka bilder på gallor? hur orasakas dom?? vad gör man för att förebygga dom???
Svar
11
· Visningar
1 602
Senast: _Sanna_
·
C
Foder & Strö Jaaa, när saltstenen är nästan slut, c:a 1/4 kvar så brukar den på nått sätt gå sönder och ramla ut! Att den går av på mitten eller...
Svar
14
· Visningar
1 334
M
Hästvård Hej, finns det någon som vet mer om dessa sjukdomar? Vi misstänker att vår häst kan ha blivit smittad av en fästing han hade för ett...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: Messi
·
I
Hästvård Mitt sto är 4 år, och f.d gallopör. Hon har alltid haft ett supertemperament med lagom mycket krut och tillbakahållning. Hon är...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: Prick
·
R
Hästvård Lite pinsamt kanske, men jag kör på ändå. Jag kan inte ta pulsen på kotan på min häst. Jag hittar den verkligen inte. Kan ta "under...
Svar
12
· Visningar
1 351
Senast: bigganl
·
C
Foder & Strö Rilla har fått nässelutslag idag, och jag försöker komma på vad det kan vara som har orsakat det hela. Jag har två teorier * Jag tog...
Svar
14
· Visningar
13 974
Senast: Jeeves
·
S
Hästvård Har nu suttit och läst alla inlägg om fång och känner nu hur orolig jag blir då min ponny har varma hovar lite då och då. Är det alltid...
Svar
3
· Visningar
1 318
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Hoppas det är rätt tråd Jag vill se bilder på era varblodsmanar, hur ser olika "modeller" på frisyrer ut. Min har lång man för...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
27 088
Senast: Bellini
·
Foder & Strö Jag har en häst som i flera års tid haft problem med återkommande koliker och han är även buköppnad en gång för 3 år sen. Nu har han...
Svar
6
· Visningar
7 990
Senast: Masse
·
C
Hästvård Hej! Jag har en häst som inte är riktigt fräsch och han har inte varit det nu på ett tag. Vi håller på att leta igenom honom men det är...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: skorpan3
·
Hästvård Hej Min häst har lyckats sparka sig (tror jag i alla fall) på insidan av höger bak och därmed skadat gaffelbandet (enl vet). Hästen är...
Svar
13
· Visningar
15 301
Senast: Qodrofenia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka