Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ändå räcker inte dessa studier för att man ska kunna få en ordentlig felsökning och hjälp.
Felsökning nämner du men skriver ingenting om det i detta stycke. Det du beskriver är hur vi hanterar problem med exem - vi lindrar symptomen på att något är fel. Ärligt talat - vem kan tror på allvar att solallergi är normalt? Naturligt? Något som vissa varelser utvecklar utan vidare? Nä, naturen är smartare än så.Felsökningen är ju solklar i de flesta fall, åtminstone om vi pratar om den eksem som uppkommer i man och svans sk sommareksem. Grunden är då att skydda hästen mot bitande insekter, och sen kommer det knepiga nämligen att hitta en bra linje som ger lindrande eller helst att symptom inte uppstår.
Jag säger inte att detta som gäller min häst gäller alla. Absolut inte. Jag säger att veterinärer inte vet allt och att man ska gå vidare med problemet även om man inte kan få någon hjälp utav dem. Hur håller du din häst symptomfri?Jag har sen många år tillbaka en eksemhäst, det du nu proklamerar för är sådant som fanns i tanke banorna för ca 5-7 år sedan. För egen del kan jag säga att detta inte gav någon förbättring, idag har vi hittat en linje som håller honom symptomfri och det utan att rensa ut vad det nu kan vara för något?
Vad är din hästs orsak? Hur fick du hjälp att hitta den?Grunden för en eksemhästs välbefinnande är något vi måste skapa, och då gäller först att skydda mot orsaken. Ingenstans inom något område kan en individ bli frisk, eller symptomfri om grundorsaken ratas. Då spelar det knappast någon roll vad man gör, och i sämsta fall blir problemen värre.
Jag förstår inte varför det enkla är så svårt att acceptera? Allergi borde vara lätt att förstå. Själv är jag allergisk mot nötter. Äter jag det blir jag sjuk, låter jag bli är frisk. Det kommer troligen alltid att vara så.Felsökning nämner du men skriver ingenting om det i detta stycke. Det du beskriver är hur vi hanterar problem med exem - vi lindrar symptomen på att något är fel. Ärligt talat - vem kan tror på allvar att solallergi är normalt? Naturligt? Något som vissa varelser utvecklar utan vidare? Nä, naturen är smartare än så.
Det är en felsignal. Det finns egentligen ingen anledning för kroppen att reagera så. Anser jag iaf. Men det är fritt att tro och tycka som man själv vill.
Men det är fritt att tro och tycka som man själv vill.
Det är en felsignal. Det finns egentligen ingen anledning för kroppen att reagera så. Anser jag iaf. Men det är fritt att tro och tycka som man själv vill.