Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag lyckades mitt hingstföl som är drygt två veckor få en av sina fyra makaronstora tänder utslagen... Det var en tand i underkäken som...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Tussilago
·
T
Hästvård Imorn är det ännu en gång dags att åka in med min fjording till kliniken. Har åkt in till kliniken regelbundet sen i agusti med hans...
2
Svar
25
· Visningar
2 247
Foder & Strö Hejhej!! Min häst har varit konvalecent i ca två månader nu men har hållts igång någorlunda med longering och promenader. Nu är hon...
Svar
15
· Visningar
1 761
Senast: ainavi
·
Hästvård Har mycket intresserat läst alla fång trådar. Hästen här får fång mycket lätt. Blev i början behandlad med butta och Finadyne som jag...
Svar
15
· Visningar
1 791
Senast: Centaur
·
A
Hästvård 15 april 2007 föddes min söta arabhingst! Mamma reste sig snabbt och navelsträngen gick således av direkt efter födseln. Fölis...
2
Svar
25
· Visningar
3 549
Senast: Faust_86
·
Hästvård Jag blir inte klok på vädret det är ju en sak som är sant... Vi har haft frost (-2 till -3 grader) ca 5 dagar förra veckan och...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 960
Senast: 95johsv
·
Hästvård Om man inte vet när en äldre häst (11 år) blev vaccinerad sist, hur ska man då vaccinera, och mot vad? Är det någon skillnad mot...
Svar
5
· Visningar
962
Senast: lil-sis
·
A
Foder & Strö Har nu efter 1 år blivit erbjuden att få köpa tillbaka min gamla häst då hon fick fång förra året.Ett arabiskt fullblodsto som jag bara...
2
Svar
38
· Visningar
2 837
Senast: ainavi
·
P
Hästvård Vårat 13 åriga new forest sto har för första gången i sitt liv fått fång. Har inte en aning om varför...hon går i samma hage året om så...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 970
Senast: Tinen
·
Hästvård Har en shettis som för ca ett år sedan fick ett lindrigt fånganfall, ingen hovbensrotation. Men än idag kan han stå i "fångposition" när...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Energi
·
Hästvård Gäller inte min häst,utan stallkompisens.. Problem med knäna först och främst pga att hon har växt för fort,det har "läkt ihop" och...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hej! Jag råkade sätta in detta inlägg i fel forum förut och då tog dom bara bort det. De var inte så snällt tycker jag men men nu lägger...
2
Svar
22
· Visningar
1 924
Senast: Morcraban
·
F
Hästvård om hästen har en inflammation, i till exempel kotan, är den varm i kotan hela tiden då eller endast efter ridning? fick tanken när min...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: nixa 324
·
N
Foder & Strö hur mycket loppfrön ska man ge? fanns inga doseringsanvisningar på den hemsida, jag hittade örterna på:confused::confused:
Svar
3
· Visningar
640
·
H
  • Låst
Hästvård Fyll gärna i info listan så blir det lättare att hålla koll på alla olika maskar och preparat. Det är en djungel att läsa om vad de...
Svar
1
· Visningar
1 818
Senast: Boj
·
S
Svar
13
· Visningar
12 734
·
B
  • Låst
Hästvård Har de återfått full andvändbarhet? Hur lång tid tog det? Märker ni någon skillnad ridmässigt? Har den haft återfall? Vad var...
Svar
4
· Visningar
1 223
Senast: _Runaway_
·
  • Låst
Hästvård Han går ur boxen om morgnarna med ganska stela framben, är inte varm i hovarna eller så... när han kommer ut i hagen trippar han i väg i...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: foreverflugan
·
Svar
7
· Visningar
689
Senast: Tebazz
·
Hästvård Sitter här och försöker komma ihåg vad det är som gäller med ansträngning i samband med sulfakur (hippotrim) ? Har svagt i bakhuvudet...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: pimy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka