Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nu vill jag veta,då jag och min dotter har en diskussion,ingen hetlevrad sådan..Hon går jordbruk/hästhållning.. Förra året såddes...
Svar
3
· Visningar
1 766
Senast: Masse
·
J
Hästvård Eller rättare sagt svåra att diagnosticera korrekt - kan ni ge exempel på sådana? Om jag beskriver "fallet"; röntgad u a i hovled...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 504
Senast: Piraja
·
C
Foder & Strö Vi har börjat med torrhö nu som vi inte har någon analys på. Min häst äter ca 12-15 kg hö/dag. (I stort sett fritt). 0,5 kg havre...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: CaSandran
·
Hästvård Tog bort 11 stygn på min lilla hästs ben igår. Svarta stygn på svarta ben.... Alla stygn utom det sista gick bra att ta bort...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: skuggi
·
Hästvård Det är så att jag nyligen (söndags)tog hem min unghäst från inridaren,där hade han gått i stoooooora gräshagar,och hafft fri tillgång på...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: Andorra
·
J
Foder & Strö undrar bara vad nu tycker kan vara lämpligt att ge till mitt halvblod. om vi antar att höanalysen är normal. korsning mellan...
Svar
2
· Visningar
890
Hästvård Hur lång tid brukar det ta innan man får svar på scintröntgen?
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Fredag
·
Hästvård Gjorde en tråd för någon dags en om min unghäst som fick konstiga symptom. Fick ett förslag av någon här om korsförlamning och har nu...
Svar
8
· Visningar
1 013
Senast: skwaller
·
Hästvård Nu börjar jag bli irriterad på ett sår Novan har (på ryggen). För 1,5 -2 veckor sedan så var jag på träning i två dagar (torsdag-...
2
Svar
23
· Visningar
3 109
Senast: Harald
·
Foder & Strö Min häst utfodras samtidigt som de tre andra hästarna i hagen. De står lösa och äter = när de som är ranghöga ätit klart, jagar de bort...
2
Svar
29
· Visningar
2 128
Senast: Habina
·
Hästvård Där forskare med lite olika djursyn ger svar på en del frågor. Bla finns ett kapitel som heter: Hästen - Från atlet till gosedjur...
Svar
12
· Visningar
1 217
Foder & Strö Jag har blivit rekommenderad att ge min häst linfrö eller linfröpellets eller linfrökaka. På granngården hos mej hade dom bara hela...
2
Svar
21
· Visningar
2 801
Senast: Ylva86
·
T
Hästvård Vart tar man vägen när ingen hittar vad som egentligen är fel på ens häst? vilken klinik har bäst utrustning, personal och allmäna...
2
Svar
31
· Visningar
2 494
Senast: Tomaten
·
I
Foder & Strö Kan jag fodra min häst med hösilage där en bal väger ca 250 kg och min häst äter ca 13 kg / dag.. Eller hinner balen bli dålig...
Svar
18
· Visningar
1 188
Senast: _86a_
·
Hästvård Hästen har fått ett sår ovanför knäet, på insidan, höger fram. Inte ahlt men känner smärta på sårområdet. Förmodlgen har det...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: hillevie
·
S
Hästvård Finns det någon som vet vad MR (Magnetisk Resonans) kostar? Betalar man per "plåt" som för vanlig röntgen eller är det ett...
Svar
4
· Visningar
10 241
Senast: shantung1987
·
A
Hästvård Hej! Om en vecka ska vi släppa våra hästar på sommarbete, mina två går i en vinterhage och i en annan vinterhage går en...
Svar
19
· Visningar
1 365
Senast: Pettsson
·
Hästvård Mitt 1åring ligger väldigt mycket sista 1-2veckorna. Hon går ute på natten sedan en tid tillbaka. Kan hon ha växtvärk eftersom hon...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: Miks
·
S
Hästvård Jag har sökt runt men inte hittat någon bra tråd. Jag vill, helst med bilder, lära mig hur man gör Flyingeknoppar. Har försökt läsa mig...
Svar
12
· Visningar
4 202
Senast: PrinceFair
·
Hästvård Jag ska till tandläkaren på måndag och funderar på om jag skulle be vterinären passa på och vaccinera honom. Kan de göra dte? Tänkte iom...
Svar
12
· Visningar
1 007
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka