Spillolja till häst?

Sv: Spillolja till häst?

Jo, det fattar jag väl med.
Men när man uttrycker sig tydligt ett par,tre gånger varför man frågar, så känns det som att folk faktiskt inte läst tråden, utan bara blir upprörda, för att rubriken ev skulle vara provokativ.
Jag är inte intresserad av om en del tycker att det låter hemskt, utan enbart om det finns någon som har erfarenhet av det aktuella ämnet. Bra som dåliga.

Jag är inte intresserad av om en del tycker att det låter hemskt, utan enbart om det finns någon som har erfarenhet av det aktuella ämnet. Bra som dåliga.

Då du efterlyser bra och dåliga erfarenheter så efterlyser du faktiskt samtidigt folks åsikter.

Japp.
De folks åsikter som har erfarenhet av ämnet!

Men jag tror jag har sagt mitt nu...
och jag hoppas innerligt att ingen häst blir utsatt för denna behandlingsmetod.

Tack för alla synpunkter.
Trodde aldrig att det skulle bli en debatt för att man frågar en sak.
Detta är inget som min vet har rekomenderat för er som undrar.
Det enda syftet med denna tråd var att de som har erfarenhet av att behandla hästar med spillolja, skulle kunna dela med sig av dem till mig, så jag utifrån det kunde ta ett beslut.
De som inte vet, utan bara antar att det är dödligt farligt, kan väl vara så snälla och sluta göra personliga påhopp, ang vilken hemsk människa eller superkorkad jag skulle vara. Hade jag inte velat min häst det bästa, skulle han väl redan vid det här laget vara insmetad, utan minsta koll med andra?

Man får alltid räkna med att sommliga tycker saker som dom egentligen inte vet ett dugg om,eller harerfarenhet av.Det är så att ju mindre man vet ju tvärsäkrare blir man i sitt utalande.Desto mer man vet destomer vet man att man inte vet.

Tack för alla synpunkter.
Trodde aldrig att det skulle bli en debatt för att man frågar en sak.
Detta är inget som min vet har rekomenderat för er som undrar.
Det enda syftet med denna tråd var att de som har erfarenhet av att behandla hästar med spillolja, skulle kunna dela med sig av dem till mig, så jag utifrån det kunde ta ett beslut.
De som inte vet, utan bara antar att det är dödligt farligt, kan väl vara så snälla och sluta göra personliga påhopp, ang vilken hemsk människa eller superkorkad jag skulle vara. Hade jag inte velat min häst det bästa, skulle han väl redan vid det här laget vara insmetad, utan minsta koll med andra?

Man får alltid räkna med att sommliga tycker saker som dom egentligen inte vet ett dugg om,eller har erfarenhet av.Det är så att ju mindre man vet ju tvärsäkrare blir man i sitt utalande.Desto mer man vet desto mer vet man att man inte vet.

Jo, det fattar jag väl med.
Men när man uttrycker sig tydligt ett par,tre gånger varför man frågar, så känns det som att folk faktiskt inte läst tråden, utan bara blir upprörda, för att rubriken ev skulle vara provokativ.

Det är ingen som har erfarenhet eftersom man numera ringer vet. och får utprovade läkemedel.

Eller så har de gamla ringrävarna med erfarenhet ingen dator....

Ja så kan det ju absolut vara

Men jag vet inte om någon faktiskt skulle rekomendera användandet av farligt avfall i medicinskt syfte. Ringräv eller ej.

Jag bortsåg från rekomendation och tänkte endast på erfarenhet när jag skrev mit svar.

#KL#
O jag kan bara om motorolja. Ej att jämföra m spillolja o diselolja.

Har ingen erfarenhet av det själv, men fick tips av min förre hovslagare att använda det på min häst när han hade mugg...

Gjorde det dock inte, fick bort muggen med aloe vera och hibiscrub.

De vaccinen är inte jättebra. De kan fortfrande få ringorm men det är lättare att bekämpa om de är vacc. ( mina hästar är vacc-)

TS: Har du provat att tvätta ringormen med virkon? Det tog ringormen på mina :)

Trodde inte man kunde använda det på hästen?
Att det bara var till för ytor och sånt?:confused::idea:

Vad du än bestämmer dig för att prova - tänk på att huden tar upp mycket, mycket mer än man tror. Därför kan det vara lönt att endast använda preparat som är avsedda för att ha på hästar.

(obs detta är inget påhopp)

:D Jag tar inte allt som påhopp:D
Jag förstår vikten av detta.
Men har kännt mig rätt frustrerad på sistonde och när jag hörde om spillolja tänkte jag att jag måste höra mig lite mer för innan.
Har verkligen fått två sidor av det hela här.

För massor av år sedan hade jag ett russ uppstallat i ett travstall. Alla hästar i det stallet fick "svamp",mitt russ hade hela mulen full Då använde vi spillolja och det försvann! Kan verkligen inte rekommendera det idag när jag är vuxen men då när man inte visste annat så var det bra...

se ovan

tio tecken

Alltså jag är helt efter, men nu orkar jag inte undra länge... vad i hela friden betyder det när man skriver typ 10 tecken och 101010 och allt vad det är... jag bara kan inte förmå mig att fatta...

HJÄLP MIG!:cool:

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Amk
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
689
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka