Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Man tager vad man haver och slösar inte fin ny olja på ett kräk när det finns spillolja i mängder. Ont ska med ont fördrivas.
Ungefär så, tror jag man tänkte.
Resistens?
Blandsvamp-exem, inte helt ovanligt.
*kl*
Gör ett test. Ta en fläck med spillolja och resten med blåspray och kolla vad som hjälper bäst. Då får du ju svart på vitt vad som är bra. Sedan skriver du en avhandling och blir fil kand eller ngt annat fint på ämnet.
JAPP men ska va motorolja. Används mot mugg o rasp. Är mildare än virkos. Bara att läsa innehållsförteckningen på båda o jämföra. Ska ej hällas i hästen! En gammal kur o används fortfarande.
Där ser du.
Misstänker att bilmekaniker har en ganska samstämning åsikt om spillolja. Passa på att fråga om det är ngn skillnad på oljan före och efter användandet. Bortsett från att det ligger rester från motorn i den senare.
såg ett tv program som handlade om misshandlade djur som omhändertogs pga misskötsel,där var bland annat en häst som dom just hade kletat motorolja på.veterinärerna sa att det var djurplågeri eftersom det är supergiftigt för hästen(eller alla djur) huden absorberar giftet genom huden.
så smörj INTE in din häst med det. ringorm kan ta tid och det är skit jobbigt att ha det nu på vinter med tvätt utav täcken efter var gång man behandlat(tvättat) hästen och tvätta hästen i denna kyla men det försvinner till sist.. jag vet för jag hade det för precis ett år sedan på en av våra ponnysar.snacka om att jag svor över det eviga tvättade utav tjocka vintertäcken...
Så gjorde man på stenåldern.
Innan det fanns moderna mediciner.
Så gör man inte nu - nu ringer man till en veterinär som skriver ut preparat som unte "dödar allt" inklusive hästen.
Om spillolja på händerna hade varit starkt cancerframkallande så hade varenda bilmekaniker varit död nu.
Det är inte alls sådär farligt som vissa vill göra gällande.
Men vissa hästar kan reagera mot det och svullna upp något gräsligt.
Jo jag har sett "någon" behandra häst mot mugg med det.
Denne någon var född alldeles i början på 1900-talet.
Muggen gick bort......
Hästnyheter Eftersom spolmasken orsakar problem innan den börjar producera ägg hjälper inte träckprovskontroller utan man rekommendera avmaskning av...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.