Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö När hästen går på bete dygnet runt på sommaren är väl inte lusern nödvändigt att ge eftersom gräset innehåller mkt protein??? Även...
2
Svar
24
· Visningar
4 072
Senast: FiaPiaLisa
·
L
Foder & Strö Hur gör ni med lätt födda hästar/ponnyer med bete? Jag tycker det är onödigt att de äter hö när det finns nyttigt gräs men vill...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 166
Senast: sthu
·
C
Foder & Strö Kanske finns en sån tråd men jag hittar den inte i såna fall. Har köpt lusern(hackat inte pellets) då vi inte får tag på bra hö & måste...
Svar
6
· Visningar
1 557
Senast: chrysler
·
Foder & Strö Fortsätter ni med det när hästen går på bete? Våra marker innehåller väl knappt selen? Och hur är det med E-vitamin,finns det risk för...
Svar
2
· Visningar
1 082
B
Hästvård Efter att min häst har kissat i tid och otid och på sistone varit lite ovillig att arbeta bestämde jag mig för att ta ett blodprov. Som...
Svar
9
· Visningar
4 178
Senast: bizznizz
·
I
Hästvård Jag vet att det finns massa trådar om detta. Men jag skulle vilja fråga ändå. Shettis 3 år patellaupphakning fungerar enligt ägaren...
Svar
9
· Visningar
945
Senast: skorpan3
·
Hästvård Läst om headshaking i flera trådar och blev helt plötsligt lite orolig.. Min häst har lite knäppa saker gör sig, han stå och skakar på...
Svar
9
· Visningar
1 239
Senast: cello
·
P
Foder & Strö Vad ska jag ge mitt 13-åriga new forest sto för att hålla magen igång under boxvilan? Har fått förslag på fil, proviva, loppfrö...
Svar
8
· Visningar
1 319
Senast: Druvan
·
A
Foder & Strö Jag brukar blanda havre och betfor i samma hink. Sedan står det hela natten tills morgonen. Har nu upptäckt att alla andra i stallet har...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Vindelkusken
·
C
Hästvård en kompis i stallet sa till mig att det syntes i skinnet på min häst att hon dricker för lite. och sen så är hon smal (hon är inte för...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 779
Senast: tahoi
·
Hästvård Jag har alltid trott att en triangelmärkt häst ska vara omöjlig att ta miste på, triangel i pälsen på vänster länd= triangelmärkt...
Svar
8
· Visningar
1 591
Senast: tahoi
·
T
Foder & Strö Någon här som har en häst som är kräsen på kraftfoder? Hur gör ni isåfall för att få i dem tillräckligt med mat?? Har själv en...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 989
Senast: lil-sis
·
F
Hästvård Jag är knappast den enda som är väldigt fångrädd, och jag kollar hästen noga varje dag nu under invänjningen till betet. Har valt att ha...
Svar
2
· Visningar
2 770
Senast: Centaur
·
N
Foder & Strö Jag ska äntligen bli medryttare igen. Har haft uppehåll ett tag nu och varje gång ja ser hästar eller kollar på häst sport osv så får...
2
Svar
37
· Visningar
4 034
Senast: aprilia
·
L
Hästvård Min häst hade 39,7 grader feber i fredags vid 17-tiden när hon kom in från hagen. Hon åt bara något strå då & då. Jag tempade henne...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: super
·
E
Hästvård hej det är såhär att en av mina hästar har svårt och skos bak,och nu är det så att hon ömmar extremt mkt. det som är det svåra att sko...
Svar
10
· Visningar
1 030
Senast: Faust_86
·
Hästvård ...har suttit mig i mer än tre timmar för att försöka komma på vad den där hemsidan heter som man kan beställa en...
2
Svar
26
· Visningar
4 254
Senast: Havregryn
·
Hästvård Konstig rubrik, jag vet men svårt att hitta något lämpligare. I och med att vårat hö inte skulle räcka fram till den sista maj, då...
2
Svar
22
· Visningar
1 696
Senast: chrysler
·
Foder & Strö Mina två hästar har fått riktig lös mage nu efter betes utsläpp förra måndagen. De går nu på ängsbete.Vi måste flytta på fredag och då...
Svar
11
· Visningar
1 167
Senast: ainavi
·
Hästvård Idag lyckades mitt hingstföl som är drygt två veckor få en av sina fyra makaronstora tänder utslagen... Det var en tand i underkäken som...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka