patella-luxarerade

Sv: patella-luxarerade

okeej. aa hon är korsning med arab. Men red henne idag och idag var hakningarna mycket mindre, såg bara när jag betade henne att bakbenet hakade lite löst nån gång. så varje dag som går , juste mindre kraftigare blir hakningarna.. så allt verkar tyda på att det är patella. Men kan hakningarna se olika ut på olika hästar.?

det bästa är nog att aldrig ha en sån häst på box om det går så den får röra sig i stora kuperade hagar med kompisar där den kan springa runt och muskla sig naturligt.

sen att som de andra skrev, att man inte låter den stå för mkt, rider mkt klättring, körning kan jag tänka mig är bra för att träna upp bakbenen med.
samlande övningar, ja allt vi andra tränar på egentligen men ännu mer fokuserat på en sån här häst.

men hade ja haft en häst med detta felet hade ja nog opererat.

men åk till klinik och se vad det är!!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 359
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 744
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 425
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka