Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hästen vill inte stödja alls på sitt vänstra framben. För övrigt pigg och glad, ingen temp, äter bra, dricker osv. Inte svullen, eller...
2
Svar
35
· Visningar
4 283
Senast: YorkWann
·
K
Hästvård Ber om ursäkt för att jag postar ännu en fångtråd, det verkar vara högsäsong för dem just nu... Snabb historik: Måndag: Plockar hästen...
2
Svar
38
· Visningar
3 416
Senast: Lickety
·
Hästvård Hästen har fått en hård knöl/bula på insidan av skenbenet, ungefär mittimellan knä och kota. När jag red ut igår red vi rätt ute i...
Svar
7
· Visningar
7 071
Senast: Ellyne
·
Hästvård Vilken hade du absolut inte köpt och vilken hade du kunnat tänka dej att köpa för rätt pris? Spelar det någon roll varför/hur hästen...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: Dorinda
·
S
Hästvård Varför kan hästar få patellahakningar. och vad kan man göra åt det, för att inte förvärra det? Har en häst som har troligtvis det. När...
2
Svar
20
· Visningar
2 293
Senast: Gullan86
·
Foder & Strö Jag har haft Miner Blå till mina hästar förut men bytte till Miner Röd pga att de äter lucern (efter att ha läst här på Buke). :bow...
Svar
5
· Visningar
944
Foder & Strö Är det brist på stråfoder i år, eller? Alla, inkl. jag, verkar ha svårt att hitta hö och hösilage, åtminstone här uppe i Norrbotten. Vi...
Svar
10
· Visningar
1 601
Senast: Kratus
·
Hästvård Upptäckte i förrgår att valacken var ordentligt svullen i körtlarna bakom ganaschen, i båda körtlarna på bägge sidor. I dag var han lika...
Svar
11
· Visningar
11 715
Senast: moonie
·
Hästvård När jag skulle ta in min unghäst på 3 år i förmiddags så haltade hon mkt kraftigt. Ringde vet som tyckte det lät som en hovböld. Tog ut...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: zeus
·
N
Hästvård Läste i en bok häromdagen att det fanns ett ord som hette vattenskalle vad är det för något hur ser man det? är det farligt? Vill gärna...
Svar
8
· Visningar
3 503
Senast: Bettan_G
·
Hästvård Hur vet ni när det är dags att sömma om hovarna? Jag har fått tips av hovslagaren att det är bra att sömma om så kanske man slipper...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 200
Senast: skwaller
·
Foder & Strö Sitter och räknar på hästens foderstat, men kan inte hitta näringsvärdena för Hippo avel mineraler och för Chevinal plus? Har allt...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Etoile
·
Hästvård Behöver lite input och råd kring uppbyggandet av ett skadat ledband. Historik - hästen är behandlad med chockvåg vid tre tillfällen...
Svar
2
· Visningar
1 185
Senast: Bialitt
·
T
Foder & Strö Enligt innehållsförteckningen på lusernsäcken (hackat strå) finns det 105g SRP/kg Hur kan man garantera att det alltid är 105g? Lusern...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: pinky
·
Foder & Strö Min häst har just nu boxvila, har haft sedan 2 veckor tillbaka och kommer ha ca 4 veckor framöver. Har haft svårt att få upp honom i...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: Masse
·
Hästvård En av mina ponnyer har på senare tid börjat tappa pälsen på lite olika ställen. Började med ansiktet men nu har det spridit sig ner mot...
Svar
7
· Visningar
1 241
Senast: Masse
·
Hästvård Imorgon har jag då min premiärtur till hästsjukhus, Skara. Har bara varit med en kompis på klinik för att ge hästen lugnande så den...
2
Svar
31
· Visningar
2 410
Foder & Strö För de som funderar på hur näringen kan se ut i betet just nu så kan det vara tänkvärt att följa årets analysresultat från olika delar...
Svar
7
· Visningar
1 119
Hästvård Jag har beställt hem horsol, hästen äter nu linfröolja oxå (mot exem såklart) Ni som prövat horsol, har det hjälp helt, lite eller inte...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: kryptisk
·
L
Hästvård för nån vecka sen hade mitt sto fått små knottror och ett litet sår på ena sidan av huvet. ett par dagar senare var knottrorna borta men...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka