Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har letat i gamla trådar men hittar inte riktigt det jag söker. När jag tog in hästen från hagen igår var han tjock på sidan om...
Svar
17
· Visningar
17 344
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Jag har precis köpt en häst med en välldig övervikt. Våra hästar är precis på väg ut på bete och jag har funderat endel över hur jag ska...
2
Svar
32
· Visningar
4 155
Senast: Apollo 13
·
V
Hästvård Jag har en liten fråga. Vi har hästar och får på gården men hästarnas sommarhage tycker jag är lite för frodig och fåren har knappt...
Svar
15
· Visningar
1 908
Senast: sweetiiiee
·
N
Foder & Strö Vilken typ utav halm föredrar ni? Och vad är bäst?
Svar
5
· Visningar
4 409
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Kan någon ge några bra förslag på kraftfoder till en svårfödd fd fångis?
Svar
4
· Visningar
854
Senast: hanoirocks
·
Hästvård Jag vill bara bolla lite med er om en sak. Idag när jag skulle plocka in min 5 åring vägrade han gå framåt. Trodde först det berodde...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: SeagirlM
·
Foder & Strö Fram till betet tänkte jag skippa att köpa lucern,hinner inte använda allt men däremot har jag kvar mycket soja.Hon äter 1 kg lucern och...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Zolimita
·
Hästvård Min pålle haltade i dag när jag hämtade honom i hagen. Ingen allvarligt alls men ändå. Han måste ha gjort något i hagen. Han har ont i...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: Kicki_83
·
Hästvård Har precis köpt en ny häst. Har haft honom i tre veckor. Allt var frid och fröjd första veckan. Måndag v. 2 blev han blockhalt v. fram...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 544
Senast: Jaba
·
Hästvård Novan har haft puls runt om några dagar (sedan i tisdags kväll minst). Min första skräck var fång men det fanns inga andra symptom än...
Svar
3
· Visningar
1 227
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö Någon som har gjort en egen mineralblandning?? Har läst boken Naturlighästhållning av Pat Coleby där det fanns "recept" på en egen...
Svar
12
· Visningar
3 021
Hästvård Mina 2 fjordingar Vilgot och Grynet (båda är oskodda) skulle verkas av vår hovslagare idag, men hovisen sa att Vilgot hade så fina hovar...
2
Svar
22
· Visningar
2 431
Senast: TeamVM
·
B
Hästvård Hej :) Vad kan man se på röntgen respektive ultraljud? Tänkte om man kan göra ultraljud på ett ben med galla för att se om det är...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: brunette
·
Hästvård Vet inte om jag är känslig eller så men man ska väl inte kunna se revbenen på en häst? Idag har jag kört förbi flera hagar på olika...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 736
Senast: Boj
·
M
Hästvård Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.... :confused: Nu är det exakt 4 veckor och 3 dagar sedan hästen skoddes senast och nu är...
2
Svar
37
· Visningar
6 141
Senast: curbitz
·
Hästvård Vore tacksam om ni ville hjälpa mig att spåna lite.. Sedan ungefär februari/mars och fram till ungefär några veckor sedan så har min...
Svar
16
· Visningar
1 416
Senast: MiniLi
·
E
Hästvård undrar om någon använder backontrack hasskydd för att lindra spatt? är det på någotvis förebyggande? undrar också..kom ihåg att...
Svar
12
· Visningar
1 606
Senast: ElinH
·
J
Hästvård Skaffade hem en leasnghäst för 2 månader sedan. Hon hade till dess endast gått vind för våg på lösdrift i 4 månader, först på tidigare...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: Jaba
·
I
Hästvård Ja, hästen jag rider på ridskolan tre gånger i veckan blev skadad i julas och har stått sen dess. Han har tydligen en spricka i...
Svar
5
· Visningar
5 286
Senast: Qbaby
·
N
Hästvård Skulle ni som stallägare ta emot en luftsnappare till inackodering? Varför inte?
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 007
Senast: Soranto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka