Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Just nu har jag har ett stycke ettårig hingst (halvblod)och ett stycke liten fd fångshettis på lösdrift (inte min). Jag har försökt beta...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: chansen
·
L
Hästvård ovanför kotan, det sitter på baksidan av benet. Svullnaden uppstod för några dagar sen pga av en tappsko. Svullnaden går ner vid rörelse...
Svar
3
· Visningar
1 067
Senast: Mtv
·
Hästvård Hej! Ny här på forumet. Har läst runt i många trådar vad som gäller avlivning. Vi väntar svar från försäkringsbolaget. Ska tyvärr...
2
Svar
39
· Visningar
4 001
Senast: krambanan
·
Hästvård Nu har min häst varit halt sen i fredags. Inte mycket halt han kan stödja på benet. Han går och linkar lite. Hade 37,8 grader i feber nu...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: Kicki_83
·
Foder & Strö Nu börjar det ju snart bli dax för betessäsong igen.. Jag har en tjej som har väldigt svårt att hålla hull. Under vintern har hon...
Svar
5
· Visningar
899
N
Foder & Strö hur mycket vetekli ska man ge liten häst för viktuppgång tro?
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: mahlmt
·
P
Hästvård Har nu kommit på att min ena häst har allergi. Har beställt ett nosnät man kan ha när man rider, men hur funkar det igentligen. Ska man...
Svar
18
· Visningar
3 197
Senast: lilith
·
P
Hästvård Hej Jag har ett 2årigt sto, jag har länge, uppåt ett år, observerat att hon ofta ställer sig och pinkar jättesmå skvättar, men har inte...
Svar
1
· Visningar
708
Foder & Strö Gör ni något åt dem? Lindar/kyler vid ridning/stall osv? Själv brukar jag inte vilja göra så mycket med hästens ben, jag vill inte...
Svar
14
· Visningar
3 011
Senast: greger
·
M
Hästvård Om man kyler benen efter ett hårdare pass, kan man släppa ut hästen i hagen sen då, och sen på kvällen lägger man på stallbandage ...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: mahlmt
·
Hästvård Min häst har alltid varit gallig i benen, förutom när det varit riktigt kallt på vintern. Han har börjat gå på gräs i typ 2 veckor nu...
Svar
12
· Visningar
1 650
Senast: faxa
·
Hästvård Har sökt lite men inte hittat så mycket. Någon som behandlat sin häst? Hur har det gått sedan? Är det ett problem som återkommer om och...
Svar
5
· Visningar
1 943
Senast: Mysaan
·
S
Hästvård Hej Satt och funderade lite på om hästar har prostata som människor och om gamla valackar och hingstar kan få prostata problem? Någon...
Svar
9
· Visningar
3 300
Senast: Jeps
·
B
Hästvård Vi ska ha en häst på prov i ca. 3 månader. Hon är rejält rund, jag undrar nu om ni har några förslag på hur man kan få henne att tappa i...
Svar
10
· Visningar
1 420
Senast: Cec
·
T
Foder & Strö Jag har letat nu men hittar inte riktigt vad jag söker. Jag behöver ett fodertillskott av mineraler, då med helst magnesium och koppar...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: Ellyne
·
Hästvård Jag vill bara försöka reda ut ett missförstånd. Jag har nämligen ofta hört att trivselfläckar kan vara tecken på två saker: 1) Att...
Svar
10
· Visningar
2 185
Senast: Globlesa
·
I
Hästvård hej! hur stretchar man bakbenen på en häst? undrar också hur man masserar bakbenen? kan det bli någon negativ effekt om man är oerfaren...
Svar
7
· Visningar
2 664
Senast: axel
·
Hästvård Hej! Min ponnys ögon svullnar upp titt som tätt. Är röda och rinniga. Vi har varit hos vet 4 ggr för det i år (senast akut igår). Nu...
Svar
4
· Visningar
1 494
Senast: krambanan
·
C
Hästvård Jisses, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vänlig moderator flytta tråden om den skulle varit på nått annat forum. Att göra en...
Svar
11
· Visningar
1 124
Senast: Chappe_
·
L
Foder & Strö Det verkar som de flesta bönder häromkring pressar lite då och då. Varför gör man det? Och hur brukar det förvaras innan? Brukar det...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: linnea 82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31