Hur funkar en betesreducerare?

KonikNemo

Trådstartare
Vår isis är rund om magen och vår ponny behöver äta ganska mycket, har fina gräshagar som vi vill att dom ska gå i sommar.
Funderar nu på att sätta en betesreducerare på isisen, vill nu veta hur en sådan funkar, kan dom äta och dricka med dom, kan han ha den på hela dagarna eller lär man ta av den vissa timmar?
Viken modell tycker ni funkar bäst?

Kanske en fånig fråga men jag vet att ni alla sitter inne med mycket bra erfarenheter och kunskaper.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 804
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 178
Senast: Twirro
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 183
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈