Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Var idag hos "hästtandläkare" TL då min häst varit väldigt irreterad i sin mun och inte alls trivts. (Fram till besöket som tog...
Svar
4
· Visningar
1 953
Senast: åke
·
Hästvård En av mina unghästar har fått diagnosen, uttöjt gaffelbandsfäste, höger bak. Detta hände i hagen för ca 6 veckor sen, troligen pga en...
Svar
4
· Visningar
1 493
Senast: Modett
·
N
Hästvård Hej! Min häst har ett sår som utvecklat svallkött. Jag har tidigare använt mig av nelex och det har fungerat jätte bra. Nu har jag...
Svar
9
· Visningar
4 837
G
Foder & Strö Hejsan! Nu är det så att jag får hem min nya pålla i veckan, hon är kalas tjock:) Se bilden.:grin: Nu äter hon KRAFFT - Lusern...
Svar
5
· Visningar
1 095
Senast: Globlesa
·
Hästvård Nu börjar jag må dåligt igen :( jag sköter en fjording och det är en gubbe som äger honom(inga namn) förra sommaren fick fjordingen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 599
S
Hästvård Att människor drabbas av ringorm från djur är vad jag förstått det som relativt vanligt - men hur är det med från människa till djur...
Svar
10
· Visningar
2 491
Senast: nixa 324
·
Hästvård Tog in min häst igår, hade tänkt att rida. När jag stog och ryktade i gången såg jag att han hade något typ av sår :crazy: Han verkade...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Emuliiaa
·
A
Hästvård Skriver inte från mitt riktiga nick för att personen kanske känner igen mig. Det är så här en tjej i mitt stall har 4 hästar, alla...
2
Svar
24
· Visningar
2 340
Senast: Lantlolla
·
Hästvård jag undrar lite det här med snett bäcken, och om den här hästen då går med sula på ena bakhoven. Påverkar detta träning/tävling?
Svar
7
· Visningar
1 158
M
Foder & Strö Japp, vad är bäst egentligen? Jag ger i dagsläget min häst proteinpellets men funderar nu på om foderjäst är bättre! Eftersom att...
Svar
7
· Visningar
1 610
Senast: Masse
·
Foder & Strö Har för mig att man brukar räkna ca 1hektar/häst på bete, då är min fråga, är de under hela sommaren, månad???? Vi håller på att bygga...
Svar
10
· Visningar
1 619
Senast: Mitrolle
·
N
Hästvård Svaret på frågan är nog att det är individuellt, men om man ser generellt på det? Om en häst har mycket smärta, springer den och busar...
Svar
16
· Visningar
2 617
Senast: HMQ
·
T
Hästvård Vi har ett 3-årigt ponnysto i vårat stall som får ont i magen varje gång vi ska fodra morgon och kväll. Hon gnyr, sparkar och tittar...
Svar
15
· Visningar
1 647
Senast: maria_b
·
Hästvård Kan man det? Eller blir förloppet långsammare vid läkning då? Eller gynnar det läkningen? Under svallet finns en lymfangit som behöver...
Svar
9
· Visningar
2 889
Senast: Centaur
·
Foder & Strö måste fråga, ni som vet? hur länge håller sig en säck betfor såna snitzlar den står öppen men jag har lixom tryckt ihop den lite så det...
Svar
1
· Visningar
1 544
Senast: mahlmt
·
G
Hästvård Jag har ett underbart föl på drygt 3 veckor som under dessa 3 veckor vuxit otroligt mycket. Hon har hela tiden haft lite trippig gång...
Svar
5
· Visningar
3 975
Senast: maria_b
·
S
Hästvård Hej, min häst har fått gallor. och jag vill ha bort dom nu nu nu nu nu. :o så fram med förslag på bot, helst snabba och effektiva.:D...
Svar
16
· Visningar
1 105
Senast: schweppes
·
M
Foder & Strö hej jag har 3 stycken hästar hemma och två av dom är väldigt bukiga (stoet mer än vallacken) när jag köpte dom hade de vilat några...
Svar
10
· Visningar
1 426
Senast: mausi
·
L
Hästvård Är det någon här som vet varför hästar egentligen har dem? Några barn kom till mig och sade att de hittat något konstigt på hästen...
Svar
4
· Visningar
2 397
Senast: mackan
·
Hästvård Just nu har jag har ett stycke ettårig hingst (halvblod)och ett stycke liten fd fångshettis på lösdrift (inte min). Jag har försökt beta...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: chansen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31