Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Jag ska eventuellt köpa ny häst och har hittat en som låter trevlig, förutom att den har eksem. Nu frågar jag er om det är något att...
Svar
11
· Visningar
2 214
Senast: Shettisar
·
G
Foder & Strö Japp, vad får era 06 : or för krafftfoder på betet? :)
Svar
6
· Visningar
784
Senast: bigganl
·
Foder & Strö har en islandshäst hingst på 9 månader. går just nu i hingstflock tror inte de blivit släppta på bete ännu men ska inom sinom tid...
Svar
17
· Visningar
1 561
Senast: Hippo
·
M
Hästvård Igår upptäckte jag på min nya ponny att det blir som en nerförsbacke i mankammen. Som om någon har tagit en tugga där. Ingen skada...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Lusidor
·
Foder & Strö Hur mycket salt bör man ge till en d-ponny som kommer att ridas 4-5 dagar ganska ansträngade träning i veckan på sommaren? Med eller...
Svar
14
· Visningar
1 672
Senast: Korven
·
X
Hästvård Jag hittar ingen bra tråd om mina funderingar så jag startar en ny. Efter ett par besök på kliniken har de nu kommit fram till att...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: nixa 324
·
S
Hästvård Fodervärden åt min ponny ringde just åt mig och berättade att ponnyn har trampat av sig skon, men inte nog med det, en jättebit hade...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 502
Senast: soffii
·
Hästvård Är det något som fattas dem när de bär och gnager på pinnar? Både min häst och ena hagkompisen sprang runt med bitar av stockar i munnen...
Svar
14
· Visningar
1 665
Senast: goddamnit
·
Foder & Strö Hur mycket mer behöver en äldre häst? Räknar ut hästens foderstat så fort det kommer en ny höanalys, räknar både "för hand" och men...
Svar
12
· Visningar
1 351
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Upptäckte häromdagen att min häst fått ett otrevligt skav/sår under svansen längs svansroten. Det är ett område på ca 10*10 cm och han...
Svar
2
· Visningar
2 628
Hästvård Har en del såna i två av mina hagar. Det sägs ju att hästarna inte rör dom, men vågar man lita på det? Hur ofta förekommar det fall av...
Svar
18
· Visningar
5 558
Senast: Centaur
·
Hästvård Vår isis är rund om magen och vår ponny behöver äta ganska mycket, har fina gräshagar som vi vill att dom ska gå i sommar. Funderar nu...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: MHelena
·
Hästvård Min kompis häst har idag fått kraftig diarré. Hon fiser jättemycket och är lite hängig från och till. Det är en fjording som har gått...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: tinafinis
·
N
Foder & Strö Jag har nyss köpt en hästgård med sambon och jag undrar några saker. Då jag alltid haft mina hästar inackorderade så har ägaren där...
Svar
18
· Visningar
1 231
Senast: TomasN
·
Hästvård Släppte ut hästen tidigt i morse,för jag skulle hem till mamma och vara hundvakt,vid 11-tiden så ringer stallkompisen och säger att hon...
Svar
14
· Visningar
6 014
Senast: axel
·
Hästvård Min häst är nog lite känslig, hon reagerade väldigt mycket på vaccinationen, blev sjuk en vecka med feber:( Nu har helt plötsligt...
Svar
2
· Visningar
845
Hästvård Släppte i söndags min grabb på bete efter att ha betat honom en del innan. Igår när jag tog in honom var han jättelös i magen...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: indra82
·
M
Hästvård Hej! Min älskade 16-åriga connemaraponny har precis blivit diagnostiserad med spatt och jag är därför full av funderingar och frågor om...
Svar
3
· Visningar
1 220
Senast: moalin
·
Hästvård har en fundering gällande min försäkring på pollen. Han är försäkrad i Agria till liv och användbarhet till 30 000, och veterinärvård 60...
Svar
15
· Visningar
2 037
Foder & Strö Har en 1åring, halvblodssto, med en lång sjukdomshistorik bakom sig, även med depression och magsår som följd. Hon är nu helt frisk...
Svar
12
· Visningar
1 472
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31