Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Hej allesammans! brukar alltid visitera hästen en liten stund varje dag, men jag har svårt att känna hur en svullnad efter sparkar och...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Uddatyp
·
I
Foder & Strö Min varmblodsvallack får inte upp hullet! han har lagt på sig aningen men det verkar vara stopp! han är 170 cm hög och när jag fick...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 416
Senast: _jeanette
·
M
Foder & Strö Som alla säkert känner till så har foderpriserna ökat väldigt mycket det senaste året. Varje gång jag är hos foderhandlaren och köper...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 114
Senast: Convoy
·
O
Hästvård Jag har tränat min häst i backar cavalletti tömmkörning osv sen december men hon har inte fått rygg och rumpmuskler än. Ben och...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: OntheothersidE
·
Hästvård Min treåring kastrerades under narkos den 15 maj. Tamponaden togs 5 dagar efter precis som ordinerat och efter det har han varit väldigt...
Svar
5
· Visningar
2 298
A
Hästvård Vi har en häst på ridskolan som igår började skaka. Alltså, ni vet hur hästarna skakar när de ska skaka av sig en fluga eller liknande...
Svar
13
· Visningar
2 501
Senast: Melynda
·
C
Foder & Strö vet någon var man hittar analys garantien på internet till hippo miniraler sortimentet?
Svar
1
· Visningar
687
Senast: a1agnlju
·
L
Hästvård Min häst blir lätt stel o jag har fått rådet att prova glyccosamin (?) Har ni använt det el nå liknande? Hur tyckte ni att det...
Svar
10
· Visningar
1 037
Senast: Wentona
·
Y
Hästvård Vad jag vet är smörblommor giftigt för hästar, men det är något de sorterar ut själva. Men om man klipper ner dom och låter de...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: ylv4
·
Hästvård vad tycker ni om det? har hört både negativa och possitiva saker om det. vad använder ni det till?
Svar
5
· Visningar
2 369
Senast: Draumsyn
·
J
Hästvård Åhh jag blir så frustrerad, min häst haltade lite i hagen igår när han sprang runt så jag gick ner och kände på honom, ingenting vad jag...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Kanske en konstig fråga, men eftersom vissa menar att det hjälper att kalka marken för att förhindra bärrandsröta så borde det vara...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: tjoffsan
·
C
Hästvård Jag funderar på att anlägga en permanentbädd i Rillas box, och funderar då på vilket det bästa tillvägagångssättet kan vara. Har inte...
2
Svar
26
· Visningar
4 269
Senast: tahoi
·
Hästvård Hej Jag undrar om det är vanligt att hästen sträcker sig när den varit sövd? Jag vet ju att hästen hissas i benen till operationsbordet...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Fredag
·
M
Hästvård Hejsan. Hade ET ute för att kika på min 12 åriga varmblodsvalack här om dagen eftersom jag tycer att han har varit väldigt motvillig...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: MalinArnells
·
H
Hästvård Min pålle har långs hårstrån, på vissa stället mer än 10 (!) cm, mest under magen och i "armhålorna". Han fäller för fullt den vanliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 941
Senast: Eureka
·
Hästvård har nog skrivit i en annan tråd om att min häst har lite ruggig matt päls... veterinären sa att jag skulle ge linfröolja som man kan...
Svar
12
· Visningar
2 506
Senast: tgd
·
Hästvård som rubiken lyder - någon här som vill dela med sig.. det är så att jag tycker min vbl valack går lite konstigt med vänster bakben - men...
Svar
14
· Visningar
1 351
Senast: _jeanette
·
Hästvård Har en häst med lite lustig stelhet,och pratade med en person i dag med div hästkunskaper,dock ej veteriär,så inget jag litar blint...
Svar
16
· Visningar
1 758
Senast: Zandrah
·
Hästvård Är så nervös för imorgon är slutstationen för min häst. Vi ska till ulltuna för scintografi med min älskade gumma. Vilket innebär att...
Svar
10
· Visningar
2 125
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka