Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Hästvård Vet inte om detta är rätt tråd Har aldrig sett en häst med bara lite av ögat blått innan? Fick en fölis i tisdes natt, och en...
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: skuggi
·
M
Hästvård Måste dela med mig av ett tips efter att ha haft kiropraktorn hos hästen igår. Efter att hon kände igenom honom undrade hon om jag tänkt...
Svar
13
· Visningar
9 326
Senast: lillaana
·
H
Hästvård Har en ponny med eksem på prov sedan 3 dagar. Har börjat klia betydligt mera nu än när han kom. Smörjer 2 ggr/dag med Nylander + att han...
Svar
9
· Visningar
1 076
Senast: Royal_Horses
·
Foder & Strö Någon med tips? Jag har en vanligtvis MYCKET matglad valack, men när jag försöker ge honom alger matvägrar han (nästan). Jag får inte...
2
Svar
27
· Visningar
2 955
Senast: Globlesa
·
I
Hästvård Min häst har kotledsinflammation och ska inte ridas förens om tre veckor då jag får sätta igång honom. Vi frågade på kliniken om det var...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Uddatyp
·
L
Hästvård Hej! fick i fredags lotagen av vet. för att behandla svallkött på lillans bakben, igår var det inga bekymmer, sårytan var köttig och...
Svar
1
· Visningar
2 589
Senast: skaraborg
·
Hästvård Jag vill veta EFFEKTIVASTE sorten av insektsmedel mot flugor, mygg och knott, som kan köpas i butik. (Säg inte täcken, det vet jag...
2
Svar
25
· Visningar
4 381
Senast: nexxa
·
Foder & Strö 2 korta frågor om hösilage Hur länge klarar sig hösilaget när man öppnat balen? Ungefär hur mycket väger en sån där stor rundbal?
Svar
3
· Visningar
763
Senast: hillevie
·
A
Hästvård Igår släppte jag hästen på bete tillsammans med två andra hästar. Hon drog några rejäla repor och antagligen hände någonting då. När jag...
Svar
1
· Visningar
745
·
F
Hästvård Jag vet inte om detta hamnar på rätt ställe, men jag testar. Är det någon som vid genomgång av en klinik fakturor i stort sätt alltid...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Undrar lite om eksemhäst.. för jag har misstankar om att en av killarna har eksem.. är de något som kan komma med tiden eller är det...
Svar
2
· Visningar
644
·
C
Hästvård Kom att tänka på den här frågan efter att ha läst i tråden "Vad ska du göra med din häst i sommar?" där det hela diskuterades lite lätt...
2
Svar
34
· Visningar
3 978
Senast: Lina_kj
·
Foder & Strö Jag beställde vallfrö från Svenska Foder genom lokal åf. Hästbete-blandingen skulle jag ha, vilket jag såg till att dom skrev upp...
Svar
5
· Visningar
1 617
Senast: Strajder
·
L
Hästvård Aldrig någonsin har jag stött på någon häst som reagerat mot tjärsalvan då man haft det på knott och myggbett. alla hästar jag känner...
Svar
4
· Visningar
1 941
Senast: vildros
·
S
Hästvård jag har ett tag gått o trånat efter att köpa ett BOT täcke till min gubbe. men eftersom det e lite dyrt tänkte jag att jag ville VETA...
2
Svar
22
· Visningar
3 790
Senast: Totola
·
Hästvård Går på bete. Inte så kraftigt. Grangt på varenda stolpe. Då målade jag tjära på dem. Igår gick hon och åt på ponnyns avföring. Har...
Svar
13
· Visningar
1 189
Senast: Rikkan
·
K
Hästvård Vi har varit och provridit en häst som var lite irriterad på bettet och nickade och skakade på huvudet. Har aldrig varit med om det...
Svar
18
· Visningar
10 401
Senast: Trollungen
·
Foder & Strö Min shettis har haft tendenser till fång, i form av fångnacke och kuddar på rumpan. Hon är kraftigt överviktig och ska gå ner väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 108
I
Hästvård Igår fick vi ta ut en veterinär akut då våran häst´s öga var grått. Det började med att det rann ur det och små kladdade för att sedan...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: idalinnea08
·
Hästvård Jag vet en eller snarare två hästar som enligt mig har blivit konstigt magra utan någon egentlig anledning. Häst nr 1. Hingst, ca...
2
Svar
34
· Visningar
2 553
Senast: heidi maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka