Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Om en häst gått med lindrig senskada i över ett år och haltat och ridits som vanligt pga att ingen sett att den gått orent hur stor...
Svar
16
· Visningar
2 603
Senast: aglaonema
·
Hästvård Både arbetsbandage och stallbandage. När och varför började/ska ni börja med det? Lindar inte min 3,5 åring ännu då han har väldigt...
Svar
18
· Visningar
2 248
T
Foder & Strö hej alla. jag har en fundering, hur mycket hö ska en häst äta om dagen, under sommartid och vintertid. tacksam för alla svar, då...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: Ellyne
·
M
Hästvård Måste höra om det är någon här vars häst har blivit behandlad för hornpelare. Mycket lång historia, hästen, som är 20 år, var plötsligt...
Svar
4
· Visningar
7 482
Senast: MicroMonster
·
Hästvård Snälla nån som har ett bra tips på flugspray. Herregud vad knotten biter våra hästar :( Jag använder mig utav Hööks SM FLYFREE FIELD...
Svar
12
· Visningar
1 303
Senast: emmajonsson
·
Hästvård Min veterinär tror att min häst har hovböld. Ska försöka få tag hovslagaren så han kan komma och kolla oxå. Hästen är halt men reagerar...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Kicki_83
·
P
Foder & Strö Jag funderar på Basiblock, men vill se om någon har någon bättre idé. Det är ston med olika ägare i en sommarhage. Så, släng fram alla...
Svar
12
· Visningar
1 191
Senast: Mynta2
·
K
Hästvård Hur gör man? har hört att vitlök och öl kan fungera... :p Vill ha nåt som verkligen fungerar, inget dyrt som tar slut på en vecka och...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 669
Senast: Sandela
·
H
Hästvård Min 3-åring är tät fram och slår sig med hovarna på insidorna av kotorna (mest den ena). Han går barfota och behöver ha...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: Helan
·
Hästvård På vilket sätt gör längre traktarmar på bakskorna att man skonar kotorna/hästen inte trampar igenom lika mycket? *nyfiken*
Svar
11
· Visningar
4 012
Senast: Roheryn
·
Hästvård ja en sak jag har funderat mkt på... jag plockar ofta gräs till hästarna och går och betar med dem trots att de går på bete... då kom...
2
Svar
29
· Visningar
2 037
Senast: SiZo
·
E
Hästvård Hej allesammans! Jag undrar om det är nån som vet ett bra recept för insektsspray/flugspray? Och kanske något annat bra recept som man...
Svar
9
· Visningar
2 133
Senast: lizathecat
·
Foder & Strö innehåller betfor någonting som skulle kunna bidra till fång tillsammans med bete? Eller är det bara bra att ge?
Svar
2
· Visningar
781
Hästvård när kan man börja vaccinera fölet? stelkramp och influensa.
Svar
2
· Visningar
1 728
Senast: Sophie_Maurer
·
Foder & Strö Var kan man köpa alfalfabriketter/alfalfa-cubes? :)
Svar
3
· Visningar
957
Senast: krambanan
·
T
Hästvård Vet inte om detta är rätt tråd:o. Men kan någon förklara för mej vad skillnaden på elischia (stavning) och borrelia är?
Svar
3
· Visningar
966
Senast: TantEster
·
E
Hästvård Eftersom jag är helt värdelös på anatomi, hur mycket jag än försöker plugga, så frågar jag er. Vad är det som sitter vid den röda ringen...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: Elviramax
·
Hästvård Provar lägga in tråden här med :) Var upp till Solänget idag och startade min russtant, loppet såg kanon ut på papperet, men när jag...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Tagliabue
·
B
Hästvård Hej :laugh: Min foderpålle har en ganska stor galla på höger bakben ( en på in och en på utsidan, om ni förstår :grin:). Han har haft...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
13 492
Senast: Zandrah
·
Z
Hästvård Hej, Jag har en unghäst som måste skos fram. Problemet är att den sliter ut tåkappan så pass att den trillar av på 2-4 veckor, står och...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka