Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I måndags morse när de skulle släppas ut, så var mitt lilla snart 4 veckor gamla föl jättehalt på ett framben! Usch vad otäckt att se...
2
Svar
23
· Visningar
2 929
Senast: Annanaz
·
Foder & Strö Hur reagerar era hästar på tvärt byte från gräs till hö vid meeting/träning på bortaplan? Gör ni något för att underlätta? Går hästarna...
Svar
2
· Visningar
625
N
Hästvård För ca tre veckor tyckte att min häst 9 åriga halvblodshäst som används framför allt till hoppning började kännas lite seg och lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 488
Senast: fnorr
·
Foder & Strö Hejsan. Min häst är ganska så het och nervös. jag undrar om någon har ett förslag till foder som kankse gör henne lite lugnare. Har...
Svar
11
· Visningar
5 096
Senast: greger
·
Hästvård Någon som använt back on track ryggvärmare? Vad tyckte ni om det? El någon som använt back on track sommar täcke el andra täcken...
Svar
5
· Visningar
1 024
Hästvård Hade ut veterinär idag för jag har känt att det inte står helt rätt till med Frillen. Var en massör ute förra veckan som rekommenderade...
Svar
15
· Visningar
2 493
Senast: Centaur
·
Hästvård jag använder skillingaryd salvan på mina pollar mot insekter, läste på burken att den även kan användas till karleder mot mugg.. någon...
Svar
6
· Visningar
1 349
Senast: älgen
·
M
Hästvård Hej! Min häst som jag snart har haft i 4 månader har vitt snor (kanska tjockt) och hosta. Hostan kommer inte från lungorna riktigt utan...
Svar
4
· Visningar
2 096
Senast: Earnie_12
·
Foder & Strö Hej därute, Jag läste en artikel i en tidning nyss: (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2603862.ab). Där stod det att den här...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: Strajder
·
S
Hästvård Vi har haft ett kallblod utlånat , en lovande travhäst nu oförklarligt, halt. Hovslagaren säger nu att den bakhovens ytter kant var...
Svar
6
· Visningar
1 472
Senast: Lilla Skutt
·
Hästvård Idag har Tigern varit på djursjukhuset för sista gången. För att göra en lång historia kort.. Förra året hade han kot+hov...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 690
Senast: LouiseN
·
M
Hästvård Vid vilken ålder börjar man med böjprov vid besiktningar på unghästar?
Svar
10
· Visningar
948
Senast: bettysmatte
·
M
Hästvård Jag har en unghingst, islandshäst, som fyller 2 år i maj. I november hittade jag honom första gången liggande helt utslagen i hagen mitt...
Svar
12
· Visningar
1 665
Senast: Sazalamel
·
Hästvård Jag funderar på att göra en hage där det står en STOR ek och därför undrar jag lite om hur pass farliga ekollenen verkligen är? Tanken...
Svar
18
· Visningar
5 526
Senast: flickancarra
·
C
Hästvård Någon som har erfarenhet av föl med hovbensfraktur alt hovböld/blödning i hoven?Behandling?Gå ute eller boxvila?:confused:
Svar
14
· Visningar
2 669
Senast: åke
·
J
Hästvård Om jag beskriver följande hudåkomma spekulera/visa bilder på vad det kan röra sig om! Situerat främst till huvud, runt ögonen, nosen...
2
Svar
22
· Visningar
2 687
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö det har ju pratas om att folk har dessa men det jag undrar är: det finns ju andra modeller av såna här betesreducerare och jag har...
Svar
15
· Visningar
1 960
Senast: Josssefine
·
C
Hästvård veterinären sa att jag kunde rida efter en vecka men kompisen hade fått vänta en månad. När har ni ridit igen efter att ha tagit bort...
Svar
7
· Visningar
2 481
Senast: Modett
·
Hästvård Jag vaccionera min ponny den 14/5 första gången mot hästinluensan när ska jag ta andra sprutan om en månad ? Och sen den tredje efter 6...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Underbar
·
C
Hästvård Min stackars Rilla har blivit biten av flygfän kring juvret såg jag idag, varför jag vill hitta en bra spray som motverkar att flygfäna...
2
Svar
23
· Visningar
4 179
Senast: Tessalonica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka