Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Min häst blev behandlad i en bakkota för ca 8 månader sedan. Då va han halt. Nu är han iaf igång ordentligt igen och jag kan inte...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: klabbarparn
·
Foder & Strö Min häst har nu vid stallbyte åkt på dålig mage. I gamla stallet fick hon hö, i nya är det ganska blött ensilage. Blandade upp med hö...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: SLD
·
Z
Hästvård Det är så att jag aldrig lärt mig hur man lastar en häst, och skulle gärna vilja lära mig lite mer om det! Hur binder man hästen i den...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Cilla
·
Hästvård Min sköthäst har för sedan nån vecka tillbaka börjat beté (stavas?) sig jättekonstigt. Han som i vanliga fall inte tycker om att bli...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Nu har jag hört alldeles för många delade meningar. ÄR VITLÖK GIFTIGT FÖR HÄSTAR?! ÄR VITLÖK INTE GIFTIGT UTAN BRA ATT GE PÅ BETET...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: ameo
·
Hästvård Nu har det ju varit 30 grader här i en vecka snart, och min hästs temp har pendlat mellan 37,8 och 38,3 hela veckan. Detta är ju lite...
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: krambanan
·
K
Hästvård Har ni nåt tips på flugspray som VERKLIGEN funkar? Nu är jag trött på dom små jävlarna :devil:
Svar
14
· Visningar
3 207
Senast: pemma
·
T
Hästvård Min häst far mycket illa utav de ittriga bromsarna som kommer nu, de biter honom vid skapet och han svullnar jättemycket. Vet inte...
2
Svar
21
· Visningar
2 109
Senast: Skolli
·
A
Hästvård Denna vad det nu är? Har växt till sig till dubbel storlek och nu har det kommit fler runt skapet...är det nån som vet vad detta är...
Svar
6
· Visningar
1 914
Senast: Alma Braute
·
Hästvård Hej! Har en märr som med jämna mellanrum skalar av sig svansen vid svansroten. Har alltid sett detta som ett symtom på att hon haft...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Korven
·
Hästvård Hästen står med 39,7 i feber . Är ej varm i hovarna , magen fungerar. Han har ingen speciell aptit och dricker inte. Har varit i...
Svar
14
· Visningar
2 763
Senast: editor241
·
Hästvård Jag har precis köpt en ponny till min dotter. Ponnyn kommer från tyskland och har ett tyskt pass. Enligt passet är hon född 2002. I...
Svar
4
· Visningar
2 101
Senast: mariad
·
Hästvård Behöver få min tvååring mätt till hösten då jag misstänker att han kommer att växa över a-ponny måttet. Var hittar jag någon som kan...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: kolblakkur
·
S
Hästvård Får inte tag i vet och lill-killen har skadat ögat! eller håller han på att bli blind? Det rinner en gul sörja från ögat nästan som...
2
Svar
33
· Visningar
2 751
Senast: Månsane
·
H
Hästvård Hej! Jag har bara en liten undran. Jag har i flera annonser om hästar till salu sett att äldre ston gärna säljs som avelssto. Stoet är...
Svar
5
· Visningar
6 338
Senast: lotusmaja
·
Hästvård Jag har en valack 5 år som nu i början på betet när gräset är starkt beter sig som om han är havre toppad ,helt galen i brudarna mm...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: Totola
·
Hästvård Min häst vart halt 1 mars och den 27 mars kunde jag börja skritta honom igen. Han hade vrickat/stukat sig troligast i hagen eller när...
2
Svar
22
· Visningar
1 825
T
Hästvård Titta på den här hoven. Sitter på ett fullblod. Ska skos om imorgon onsdag. Min fråga är om man kan göra något för att förbättra...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
17 671
Senast: clubman
·
S
Hästvård ... Vad har ni fått betala för följande veterinärbesök: *Vaccination *Hältutredning hemma med böjprov *Hältutredning på klinik...
Svar
18
· Visningar
3 219
Senast: Habina
·
Hästvård Mitt halvblod kliar av sig manen på ett ställe varje sommar, jag vet inte om det är exem iom att det bara är på ett ställe som han...
Svar
13
· Visningar
1 594
Senast: malinsky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka