Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Efter en mkt lerig höst/vinter/vår är våran hage helt tom på grönska. Hästen min går nu på bete och kommer inte gå i den hagen på ett...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: Annanaz
·
I
Hästvård Jag har en något märklig fråga, min granne har efter ett veterinärbesök beslutat att avliva sin häst. Hon har haft hembesök enbart, inte...
Svar
6
· Visningar
1 404
Senast: chrysler
·
B
Hästvård Min häst (tinker) har fått konstiga stora sår på bakbenen på insidan högt uppe. Det är sårigt och varigt och jtte sjukt, hon har även...
Svar
17
· Visningar
1 248
Senast: -becca-
·
A
Hästvård Jag har min häst på bete dygnet runt, stooor grön hage, men dessvärre utan träd. Vid ihållande regn i kombination med lägre temperatur...
2
Svar
22
· Visningar
1 772
Senast: chanell_86
·
H
Foder & Strö Ni som själva köper in foder, strö och hö/ensilage, vad betalar ni i månaden för det? vad kostar foder? vad kostar hö? vad kostar halm?
Svar
8
· Visningar
1 439
Senast: sarawinther
·
P
Hästvård har en häst som har kliat sönder sig:cry: finns det nån smörja som kan minska kliantet? de e typ exem:(
Svar
12
· Visningar
1 157
Senast: hillevie
·
N
Foder & Strö Varför ger vissa öljäst till sina hästar? Vad är det bra för? Och hur mycket ger man?? Tacksam för svar:)
Svar
3
· Visningar
977
Senast: mammasku
·
Foder & Strö Vad är symptomen på selenbrist? Bör man alltid ge selentillskott om hästen endast går på bete och får lite betfor?
Svar
8
· Visningar
4 451
Senast: hillevie
·
K
Hästvård Vet inte om detta är rätt forum...men iaf Undrar hur länge en häst kan klara sig utan vatten när h*n har fri tillgång på gräs och skugga?
2
Svar
39
· Visningar
10 329
Senast: blohme
·
H
Foder & Strö I snitt hur mkt rabatt får man vid köp av en hel pall foder??
Svar
6
· Visningar
1 017
Senast: Askersund
·
J
Hästvård hej, jag har ett halvblodssto på 5 år och jag tror att hon har fått en galla på höger fram, men är inte säker. hon har aldrig haft...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: jni
·
Hästvård Ungponnyn har hittat en ny hobby - käka bajs. :crazy: Och helst färskt också. Jättemysig blir han med hela mulen inkletad. Det är alltså...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: Alexandra_W
·
C
Hästvård Idag kom jag ut och kollade till hästarna på betet, som varje dag. 2 st. de går i skog + bete. Ena hästen markerade tydligt på ena...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har en 4årig D-ponny som går på bete. Jag ger betfor för det är bra för tarmarna och ger lite extra vattentillskott, men hur mycket...
Svar
5
· Visningar
948
Senast: pinky
·
L
Hästvård Vi vilken ålder kan man som tidigast kastrera en hingst?
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård har någon haft erfarenhet av detta, där det visat sig vara just rädsla och inte andra problem? Smärta och liknande. Har på en del...
Svar
8
· Visningar
1 817
Senast: Katinkas
·
Hästvård Var hos veterinären förra veckan eftersom jag haft en magkänsla av att det inte varit riktigt ok på senaste tiden. HIttade föst...
Svar
3
· Visningar
5 581
Senast: speedy g
·
Hästvård Hehe.. rubriken från ett annat forum om minirundbalar på engelska :angel: Jo, det är så att jag har en tvåårig islandshingst som ännu...
Svar
9
· Visningar
1 504
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har hört att det förekommer:crazy: När hästen är akut sjuk eller för att den är gammal/man vill bli av med den? (Jag bara undrar...
Svar
7
· Visningar
2 205
Senast: lady_vip
·
Z
Hästvård Finns det någon här som kan förklara för mig hur man på klinik påvisar påvisar dåligt näringsupptag i tarmen? Har en bekant vars häst...
2
Svar
20
· Visningar
3 839
Senast: Zelma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka