Torra hovar!

Sv: Torra hovar!

Jag som trodde att det var bra med fotsvett-när det är så här torrt:o

Trodde inte att man använde lädersulor numera:confused:

Bra idé med frottehandukarna:idea:
Jag drar på en vanlig plastkasse så den stannar kvar, låter hästen stå så medans jag mockar åt henne. Hon har boxvila och står på spån inne, sand ute. Hovarna är väldigt spröda och torra. Det har gått en del bitar i kanten när hon fått frispel inne i boxen och farit runt. Nån mer än jag som har en häst som kan galoppera inne i en 4,5x3,5 box:eek:
Jag har använt olivolja, men funderar på att införskaffa något mer trögflytande fleromättat fett. Kör Courncresine på kronranden.
Får ge mig iväg till butiken i e.m.
Regn i morgon, säger dom.

i förrgår knarrade de om min hästs ena hov och jag trodde stenhårt att de va typ något fel inne i benet typ ben mot ben som gneds mot varandra.

dock försvann det efter att jag smörjde sulan med olivolja.

har aldrig i hela mitt liv hört att det har knarrat om hovarna, så jag blev lite förskräckt.:p

när min ponny har torra hovar så brukar min hovlagare säga att jag ska vattna spånet varje dag, funkar utmärkt :D

Liknande trådar

Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: jemeni
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 398
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 648
Hästvård Hej! Min häst skoddes av bak förra söndagen(26e april). Har promenerats och ridits(uteritter) efter det och gått väldigt bra. Idag så...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 523
Senast: Tsaren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka