Jag skrev att JAG hittills aldrig mött en häst som inte rört sig bättre med skor (eller boots men som jag också skrev skor jag hellre än tragglar med boots).
Jag skrev inget om fantastiskt steg?
Sen tror jag du huggit lite för fort? För mig är barfota oskyddat. Boots är för mig fullt jämförbart med skor. Som jag - också - skrev så skydda hovarna är poängen. Med VAD är underordnat.
För det första så svarade jag inte dig i mitt inlägg om att jag ruttnade, utan det var ett allmänt inlägg riktat mot flera, och för det andra så har jag heller inte skrivit att du skrev fantastiskt steg.
För att återgå till ämnet så skriver du väldigt tvetydigt. Ena gången så klarar sig hästar utmärkt på mjukt underlag utan skor men sedan skriver du nästa gång att DU hittills aldrig mött en häst som inte rör sig bättre med skor? Hur menar du, klarar dom sig bra utan skor på mjukt underlag eller rör dom sig alltid bättre i alla miljöer skodda?
Jag försöker inte omvända någon, man får göra precis som man vill, men blir irriterad när det blir så dömande mot oss som väljer att ha barfota hästar!