Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sulor borde väl egentligen vara bra när det är så här
Med en gummisula borde hoven hålla sig mer elastisk- eller?
sexigt (tänkte skriva bara det men så korta inlägg får man inte skriva)Kan tro det.
Bara hovslagarförklädet på nu i värmen
Fast det är ju precis vad läkare rekommenderar om man har torra händer, blöt händerna och torka på en handduk.
sexigt
Men min erfarenhet från läkare är att dom har latex hanskar på sig vid behandling.
Latex används inte så mycket längre pga allergiriskerna. Idag används vinylhandskar i mycket större utsträckning.
Ja inte sjutton fick vi något recept på en låda latexhandskar när dottern hade torra händer, däremot fick hon rådet att tvätta sina händer fast inte med tvål och endast i vatten om de inte var rejält smutsiga. Sen skulle det smörjas som sagt.
Därför är lädersulor även ett bra alternativ för hovarnas sulor att bibehålla sin fuktighet i.
Det är möjligt men varför bättre än gummisulor?
Lädersulor låter klokt tycker jag... är det vnligt förekommande inom hovslagerivärlden eller måste man vara en jobbig kund och be om det? (vill gärna tro att min hovslagare vet vad som är bäst för mina hästars hovar, avskyr att beställa dom och dom specialvarianterna på sko/sulor, bara för att jag har hört att det ska vara såååå braDärför att lädersulor andast lite mer naturligt än gummisulor och även rätt tillpassade formar sig mer naturligt utifrån själva hovens strukturer.