Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö Jag har sett att beteshästarna eller iallafall några av dem slickar väldigt mycket på sidorna på badkaren och järnstängerna på...
Svar
2
· Visningar
1 241
Senast: incognito
·
L
Hästvård Hästen som jag rider har blivit så onormalt trött. Jag har tempat och det är i alla fall ingen feber. Men hästen blir svettig bara av...
Svar
10
· Visningar
3 176
Senast: Lazio
·
Hästvård Pratade med min hovis i dag. Min häst har varit öm/stel i benen ett tag. Hovis sa att han har jätte torra hovar och vi ska lägga...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 247
Senast: Mariiee
·
T
Hästvård Jag behöver råd och tips! Igår kväll upptäckte jag att min valack "betäckte" ett av de brunstande stona på betet. Jag skämdes som en...
2
Svar
29
· Visningar
6 001
Senast: BernT
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet? skulle gärna vilja prata med någon om det då jag behöver massa råd!!
Svar
2
· Visningar
748
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Hästen som jag rider får Klöver hö, har aldrig sett det innan, det är grönt. Vad är detta? Är det energirikt eller proteinrikt...
Svar
1
· Visningar
965
Senast: Masse
·
M
Hästvård Vilken typ av smärtlindring är vanligast? Vid "allmän" smärta tex fång, hälta, onda leder etc? Man hör en massa förkortningar...
Svar
5
· Visningar
6 029
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Ni som har /haft en häst med gaffelbands skada, vilken typ, hur mkt skadat var gaffelbandet? Vilken behandling har ni fått & hur lång...
Svar
17
· Visningar
2 545
Senast: Adelina
·
Hästvård När jag skulle aka till Tyskland med min häst i lördags var jag ju enligt transportbestämmelserna tvungen att göra en vet. undersökning...
Svar
18
· Visningar
2 762
W
Hästvård Hejsan! idag var vi och skulle besiktiga en ponny som vi ev.ska köpa. Han visade lite hälta vid böjprov på ett ben, men väldigt lite...
Svar
11
· Visningar
1 237
Senast: Winx
·
S
  • Låst
Hästvård Hej, i Januari månad köppte jag mig två små (varvvårdade) vildar som hela sitt liv gått på lösdrift (ett år var dom när ja köppte dom)...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: Linker
·
S
Hästvård Kan man ha det? Från vissa håll hör man att man kan det från vissa att man inte kan. Jag vet inte vad det skulle kunna påverka i...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 176
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Jag har quarter hästar som går på lösdrift och vintertid får fri tillgång på hösilage, vilket fungerar fint. Nu har jag börjat fundera...
Svar
14
· Visningar
1 404
Senast: Kickis
·
Hästvård Bakgrundsfakta: Jag har en arab på 21 år. Han har länge haft ont i ryggen och höften, tyvärr var jag blind och okunskap om detta så...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: Jeeves
·
A
Hästvård Hej Ska iväg och visa min åring om 3 veckor. transportiden kommer nog ligga runt en timme, ev lite mer. Hon har aldrig haft...
2
Svar
22
· Visningar
1 865
W
Hästvård Är intresserad av all info jag kan få om denna diagnos, varför får hästarna spondylos? Vad kan man göra åt det? Är det ärftligt? Någon...
Svar
6
· Visningar
3 931
Senast: jarnroos
·
D
Hästvård Har era hästar täcke på sig när det regnar eller är risk för regn när de är runt 17 grader?
2
Svar
34
· Visningar
2 409
Senast: Hilona2003
·
L
Hästvård Är det någon som vet hur allvarligt det är om vattenbehållaren i hagen tydligen varit full av alger(?!). Det såg ut som sjögräs och...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: FreeLou
·
Hästvård Jag köpte ju ett sto i söndags som är vad man minst sagt kan kalla överviktig. Hon är extremt fet och eftersom jag inte har möjlighet...
2
Svar
25
· Visningar
3 096
Senast: Apollo 13
·
Hästvård Hur hjälper jag mitt 4-åriga halvblod som är svag bak? Höger bakben är svagast och han lägger således mest vikt på vä framben. Inte så...
Svar
4
· Visningar
2 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka