Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Upptäckte i går (ons) att min häst hade fått en galla på ena bakbenet (yttersidan av hasen). I måndags hade han det inte och i tisdags...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Tind
·
Hästvård Min häst har fått något konstigt utslag i öronen. Det verkar varken klia eller göra ont, men undrar ändå vad det kan vara - Någon som...
Svar
14
· Visningar
2 902
Senast: Iser
·
N
Hästvård Vad tror ni om detta? Min häst har svullnader på båda sidor halsen mellan örat och ganashen. Pigg som vanligt, stor aptit, ingen feber...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: noblesse
·
Hästvård Jag blir galen... Har fastnat totalt i nojiga träsket.. Hur lätt är det att slappna av och andas när man följer en...
Svar
3
· Visningar
993
Senast: lillazoogin
·
Hästvård Nu har det kommit positiva svar från ett prov på misstänkt kvarka i ett av grannstallen. Kvarka kan väl spridas via luften eller är det...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: TantEster
·
Hästvård Var uppe på betet för att tittat till hästen precis och upptäckte någon form av svullnad på undersidan av magen. Det är ca 15 cm brett...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Widerberg
·
Hästvård Jag har ju haft en rad 'svarta år' med maximal otur med skador och förlorat flera hästar. Detta har ju givetvis satt sina spår, både i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 750
Senast: jarnroos
·
S
Hästvård :confused: Billy hade en hornhinneinflammation och nu har den letat sig uppåt.. imorron / fredag ska vi upp till skara.. Och...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Korven
·
Hästvård Jag har mina misstankar om att min häst har fastnat i något men jag vill ändå höra om någon annan kan tipsa mig om andra ideer på vad...
Svar
6
· Visningar
2 827
Senast: Sammet
·
Hästvård Jag ha en häst som ha fått någon vätskefyld bula på insidan av hasen. Han är ej halt el liknanden. Jag funderar på om det kan vara så...
2
Svar
28
· Visningar
12 625
Senast: Dilli_Blue
·
Hästvård vad kan plötslig diarre betyda? i sammanband med avmaskning? ingen feber, ej uttorkad.
2
Svar
31
· Visningar
4 025
Senast: sofiaspel
·
Hästvård Hejsan. Släppte ju hästen på bete i fredags, han rök då ihop med hans blivande hästvänner och dom sparkade bakut och hade sig, mot...
2
Svar
23
· Visningar
2 261
S
Hästvård Har läst trådar om fång och om ponnysar och hästar som drabbats av fång, så jag tänkte berätta lite om våran kära lilla b-ponny:love...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: studs_boll
·
Foder & Strö Vad ska man ge för att hästen ska öka i vikt, tycker hon behöver det.. Några tips? Hon ahr haft fång, vågar därfö inte ge henne korn...
Svar
7
· Visningar
871
Senast: arabia
·
C
  • Låst
Hästvård KAn ni ge mig tips på hur jag ska gå vidare med träning på min häst som haft kotledsinflammation bägge fram. Hur gör ni...
2
Svar
33
· Visningar
2 728
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Hej. Min häst har, som jag skrivit i en annan tråd, fått lymfangit, troligast. Jag har blivit rådd att linda med bomull under, dränka...
Svar
15
· Visningar
2 241
Hästvård En häst i stallet var VÄLDIGT dålig nu på kvällskvisten,vid insläpp så stog den bara och skakade i hela bakkärran,stel i bakbenen,och...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: kol
·
Hästvård Hur vet man om det är knotteksem eller om det 'bara' är en lite känslig häst som kliar lite? Lille herrn här var förra året rätt...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 630
Senast: kickis2
·
Hästvård Min ena häst har fått rejäla svullnader i huden där jag strukit på föllinge myggdeo- utspätt enligt bruksanvisning. Ville vara varna....
Svar
2
· Visningar
1 682
Senast: Boj
·
M
Hästvård Var till kliniken idag med min 13 åriga nordis dam. Hon har haltat under en längre tid och idag fick jag svaret varför. Så här led...
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka