Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kompletterar ni med kraftfoder? Är detta som regel nödvändigt om man har gott om bete? Min halvblodsdam är väl rund fortfarande o...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: arabia
·
Foder & Strö Nu har jag lite frågor angående foder på bete: 1. Ger ni något extra salt förutom saltsten? Hur mycket? 2. Vad behöver man ge för...
2
Svar
23
· Visningar
2 303
Senast: Luna10
·
V
Hästvård Finns det någon bra salva att smörja på när hästen har kli i svansen? tacksam för svar:p
Svar
4
· Visningar
984
Senast: Fiorano
·
Svar
2
· Visningar
3 131
Senast: Jeeves
·
B
Hästvård Jag var med min häst på kliniken igår. Skulle göra hältutredning och innan kalaset var slut hade vi gjort följande: Böjprov...
Svar
8
· Visningar
3 749
·
Foder & Strö har fått ett hö med väldaigt mycket kalcium. annars är de andra värdena kanonbra. kvoten mellan kalcium/fosfor blir itne bra. hur...
Svar
15
· Visningar
1 543
Senast: LadySara
·
Hästvård Mitt lilla föl som nu är snart 1månad gammal har knä som hänger framåt på nått sätt, jag undrar om det är nån som vet nått om detta och...
Svar
12
· Visningar
2 054
Senast: Royal
·
Hästvård Kan islandshästarna ha det...? Min har fått sår i anisktet men inte ett täcken på att ha kliat i man eller svans. Nu går hon iof med...
Svar
7
· Visningar
920
Senast: Amore
·
Hästvård Skulle ut och tömköra 2-åringen idag, men upptäckte att han var rejält svullen över insida hasleden på vänster bak. Han ömmar inte...
Svar
4
· Visningar
5 979
Senast: gulan
·
Hästvård Långdragen spinnoff på Alexandra_W's nojjiga tråd. Hur många här har hästar som aldrig varit halta? Bara för att ha vara...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 703
Senast: GALOPP
·
J
Hästvård Någon här som vill ta sig tid att förklara scintigrafi? Hur undersökningen går till, kostnad, om försäkringen i allmänhet brukar täcka...
2
Svar
25
· Visningar
5 632
·
Foder & Strö Fler än vi som får ta in och fodra 4 ggr/dag NU pga torkan? Båda hästarna har glatt ätit hö tom på morgonen i några veckor nu...
2
Svar
21
· Visningar
1 521
B
Hästvård Vi har funderat på hur vi ska få till fri tillgång till vatten under vintern, även när det är riktigt kallt ute. Helst skulle vi vilja...
Svar
6
· Visningar
4 466
Senast: prunella
·
F
Hästvård Hur gör ni som transporterat föl? Jag ska ta hem ett föl i höst och hon kommer då att vara 8 mån gammal. Det blir en resa på ca 35...
2
Svar
21
· Visningar
1 787
Senast: Sidekick
·
C
Hästvård Kan jag få lite bra tipps på spuckna slitna sommar hovar. Vattenbad? Hov olja? Lerinpackning?? Det är nytt för mig så jag behöver...
2
Svar
35
· Visningar
5 600
Senast: krambanan
·
M
Hästvård Hej ! Problem med ögondroppar och ögonsalvan !!! Veterinär var där tidigare idag och konstaterade ett stort hornhinnesår, ca 2,5 x...
Svar
8
· Visningar
5 787
Senast: flashlight
·
S
Hästvård Är lite förtvivlad i denna värmen läker tametusan ingenting känns det som:cry: Har ni nåt bra förslag på salva som man kan ha till...
Svar
17
· Visningar
4 285
Senast: pomelo
·
L
Hästvård Lånar ut vår fina b-ponny till en familj som tävlar henne hoppning. Familjen har varit jättesnälla och trevliga hela tiden fram tills...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Tuvisen
·
B
Hästvård Hej Finns det någon här som skulle kunna förklara hur rasp ser ut? Minn häst har på insidan på bakbenen veldigt högt uppe små...
2
Svar
20
· Visningar
2 405
Senast: -becca-
·
Hästvård Jag har två hästar med lindrigt sommareksem, mest bara kli i man och svans, dock har det blivit värre än förra året. Jag tvättar och...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31
  • lagom smakligt men bra torrfoder