Hur mkt väger en D-ponny?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare zorro33
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 17 711
Z

zorro33

Hej! jag skulle vilja veta hur mkt en d-ponny väger?
Jag ska transportera en häst och måste därför vilja veta hur mkt en häst på ungefär 147 cm i mankhöjd väger;)
tacksam för svar!

Sv: Hur mkt väger en D-ponny?

Svårt att säga utan att sett hästen, vilken typ det är osv.
Min d-ponny (på ca 143cm, lik en islandshäst i typen) vägde 415 kg sist jag vägde honom..

det är ju helt beroende på typ av D-ponny. Vet en som har en som vägde 430 och räknades som cirka 50-70 kilo underviktig

Min som är normalbyggd, inte ädel och inte grov, är 148 cm vägde 445kg för några veckor sen.

Har en Welsh Cob som ligger runt 149-150 cm och hon väger inte ett kg under 550:eek:...

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
634
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
616
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka