Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag vet inte om detta är rätta stället för tråden men.. Det är så att jag har vart i ett kvarka stall och nu undrar jag hur jag ska...
Svar
4
· Visningar
1 106
G
Hästvård hejsan... Jag har ett varmblod som jag har haft i snart två månader, direkt från travet..nu är det så att jag har stött på ett...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: steeljoint
·
Hästvård Är det inte det ena problemet så är det de andra. Är det inte den ena hästen då är det den andra... Jag kanske bara är nojjig vad...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: guldfisk2000
·
Foder & Strö Jag har en häst som är extremt hungrig. Hon får uträknad foderstat + lite extra hösilage mer än vad foderstaten säger. Hösilaget är...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
11 484
Senast: krambanan
·
M
Hästvård Nu vill jag höra för- och nackdelar med glansspray! När man gick som skötare på ridskolan var det fy skam att använda glansspray...
Svar
14
· Visningar
2 725
Senast: Ellinore
·
S
Hästvård Hur många vilodagar bör min blivande foderhäst ha? Det är ett varmblodssto sju år gammalt, sedan efter betet ur kondition. Jag hade...
Svar
6
· Visningar
1 580
Senast: greger
·
B
Hästvård för att göra en lång historia kort så har min älskade häst en gaffelbandskada, skadan sitter i båda ändaran uppe i fästet och där nere...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: Lavinia
·
P
Hästvård Jag har, sedan ca 6 v tillbaka, en ny häst. Sto 11 år, vbltravare som startat. Jätterar häst på alla sätt och vis, men med en ovana som...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: lynxlady
·
Hästvård Lite hjälp tack? Hovslagaren är ringd och kommer imorgon em. Men vill iaf ha lite förslag/råd från kloka personer här. Hästen...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: Pinto
·
Z
  • Låst
Hästvård Min tjej har problem med eksem i man och svans. Hon är 15år och har haft det sen 5års ålder. Sen 3år tillbaka har hon ett eksemtäcke på...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst är jättetorr runt mulen, och börjar nästan bli lite bränd på visa ställen (solbränd alltså). Finns det ngt man kan smörja med...
Svar
9
· Visningar
1 263
Senast: GALOPP
·
Hästvård Har hästen på bete dygnet runt, vilket jag inte brukar ha annars. Nu har han blivit helt uppäten på bringan av dessa små, äckliga...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: vippan
·
T
Hästvård kan man göra paddar att ha under lindor av vanligt bummulstyg? Enda tanken att man ska ha något är väll för att det är syntetiskt och...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: pinky
·
Hästvård Har aldrig sett detta tidigare, eller iaf inte tänkt på det på någon annan häst. Men mitt sto svettas olika mycket på höger & vänster...
Svar
7
· Visningar
3 137
Senast: Piffpuffen
·
S
Hästvård Min häst är halt.. igen. Det är säkert 5:e gången på över 1,5 år. Jag vet inte vad jag ska göra. Har ju lärt mig att inte planera...
Svar
16
· Visningar
1 133
Senast: Lindsen
·
Hästvård Har köpt en betesreducerare till min shettis. Den är av typen som ser ut som en korg med ett runt hål i botten. Där jag köpte den hade...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Immer
·
F
Hästvård Är det någon som vet om kallblod fäller senare eller längre än ädlare raser? Jag tycker att det i år har gått segt med fällningen. Är...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Tussemaja
·
H
Hästvård Hej!! Har just fått veta att min häst har pålagringar på ena bakbenet och kotorna fram. Han är behandlad och återbesök sker om tre...
Svar
10
· Visningar
1 498
Senast: Tussemaja
·
F
Foder & Strö Finns det vetenskapliga bevis för att Steeljoint verkligen är bättre än något annat mineralfoder, tex Mustangs? Har hört att det ska...
2
Svar
26
· Visningar
7 364
Senast: anaiis
·
Hästvård Jag måste bara få svar på en fundering. Red en häst på ridskolan idag, han har på senaste tiden haft mycket problem med sår i...
Svar
7
· Visningar
1 955
Senast: Moonligth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka