Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Hej! jag skulle vilja veta hur mkt en d-ponny väger? Jag ska transportera en häst och måste därför vilja veta hur mkt en häst på...
Svar
6
· Visningar
17 624
Senast: Superselma
·
Hästvård Har ni någon erfarenhet av just senskador. Känner till någon häst som blev fullt frisk/ej fullt frisk. Hur lång tid tog det för dom att...
Svar
3
· Visningar
1 128
Senast: Cut3Leo
·
X
Hästvård För att göra en lång historia kort så upptäckte veterinär på klinik att min ponny har någon form av höftfel. De har behandlat med...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: xect
·
C
Hästvård Jag har en häst som veterinärbesiktigades för ca en vecka sedan. Vet. upptäckte att hästen var gallig i vänster bak och att kotsenskidan...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: Modett
·
L
Hästvård Hej Är det någon som kan tipsa om en riktigt bra anatomibok om hästar? Gärna en med realistiska bilder och inte bara: "såhär ser...
Svar
9
· Visningar
1 813
Senast: Dorinda
·
Foder & Strö Min häst äter müsli och har gjort i snart tre månader. Först fick hon Granngårdens och därefter Mustangs. Nu köpte jag Kraffts...
Svar
6
· Visningar
989
Senast: Corax
·
Hästvård Nu måste jag få ojja mig lite, känner att jag har lite otur med pållens (och min egen) hälsa för tillfället. Och idag så blev jag lite...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: lillsyrran
·
Hästvård Hej alla! Mitt föl som är fött 21/4 2008 är svullen på framsidan av bakbenen. Det som sitter där är ju långa tåsträckaren...
Svar
2
· Visningar
1 230
K
Hästvård Har en nyinköpt häst som jag skulle vara lite bussig mot och behandla med Switch, då vi har mycket mygg och knott här. Behandlade alla...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 285
Senast: Kockan
·
C
Hästvård För en tid sedan kom en veterinär ut till stallet för att kolla igenom tänderna på alla hästar. (hästtandläkare, vet att man inte får...
2
Svar
22
· Visningar
4 516
Senast: Cec
·
B
Hästvård Hej :) Hur ska man göra med en överviktig ponny. Har köpt en gräs begränsare som han har fått ha på sig nån dag i hagen (halva...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Piraja
·
Hästvård Vad är det för skillnad på butta och finadyne? Butta ger ju livslång karens på slakt vilket inte finadyne ger.. Annars? Är butta...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Finns det? Det kanske finns men det måste ju bero på hästens människor och inte att hästen inte tycker det är kul? Det är ju ändå alla...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: greger
·
A
Hästvård Min ponny har en bulle vid korset.Någon som har sett detta på annan häst? Normalt? Är inte öm eller har påverkan av denna "bulle". På...
Svar
12
· Visningar
2 050
Senast: afsana
·
Hästvård Jag fick en hel back idag av ägaren till foderhästen med en massa burkar och salvor m.m. Där i bland allt hittar jag en salva som heter...
Svar
13
· Visningar
7 497
Senast: ujent96
·
Hästvård Igår släppte vi Hennessy och Hartwell (fölet) på bete. Lät dom gå några timmar på det kraftiga betet och sedan på magrare över natten. I...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Zephira
·
R
Hästvård Varför äter en för övrigt frisk fölis bajs?? Hon är född i söndags....
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: scream123
·
G
Hästvård Jag har en ett åring som har fått något utslag ser ut som sadel knutor men sitter vid bogen och går bakåt ner mot magen. Jag trodde...
Svar
9
· Visningar
1 869
Senast: lillaida
·
S
Hästvård Hörde ofta för många år sedan att det skulle vara livsfarligt för en häst att få vatten i öronen, något med att balanssinnet förstörs...
Svar
9
· Visningar
7 068
Senast: ducell
·
A
Hästvård Köpte ett mygg/knott/fästing-medel på Clas Olsson för att tag sedan. Provade det på mig själv för att par kvällar sedan då myggen var...
Svar
1
· Visningar
2 200
Senast: Annika_38
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31
  • lagom smakligt men bra torrfoder