Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Det borde läggas ner mer tid på att få hästar friska istället för att bara se svart att det inte går att rädda hästen. Många väljer...
2
Svar
39
· Visningar
4 406
Senast: fijja
·
M
Hästvård Hej! Min häst som i 5 dagar nu stått i en rätt sandig/grusig hage har lyckats med detta. Jag har varit bortrest och min familj har...
Svar
9
· Visningar
955
Senast: Mahogny
·
Hästvård Båda mina hästar tappar mängder av päls på sina bakben. De har inte ont av det på något sätt, men om man borstar så faller nästan allt...
Svar
3
· Visningar
1 625
Senast: Camilla82
·
G
Hästvård Kan man spara en öppnad masktub och i så fall hur länge håller den sig??:bump::bump:
Svar
1
· Visningar
663
Senast: skuggi
·
Hästvård Har läst och hört mycket om att hästar kan får botulism av dåligt hösilage och ensilage. Dock inte träffat på någon som verkligen råkat...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: hillevie
·
Hästvård I 8 år har våran hovslagare skott alla våra hästar, vi valde han som hovslagare eftersom alla sa att han är en av dom bästa som finns...
2
Svar
21
· Visningar
1 950
Senast: elfi
·
S
Foder & Strö som rubriken; hur många kg ensilage rymmer det ungefär, i en stor ensilagbal? någon som vet?:grin:
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: Masse
·
Hästvård Min ponny har sår vid sadelgjorden och har haft i ungefär 2-3 månader. Bytte till lädergjord som jag smörjer varje dag, tvättar varje...
Svar
7
· Visningar
2 489
Senast: Joyride
·
P
Hästvård heej! NU när det är så varmt ute så torkar hovarna lätt. Nån som har lite tips om vad som är bäst att smörja dom med? hovkära, hovolja ...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 212
Senast: lkn02001
·
M
Hästvård Jag har en maxad c ponny korsning född 84. Han har nästan endast gått som sällskap med lättare ridning i ca 4 år. pga att inte verkade...
2
Svar
20
· Visningar
3 514
Senast: mctucker
·
F
Hästvård Jag har haft en gammal shettisdam på foder sen ca ett år tillbaka. Nu är det så att jag ska "få" henne pga att ägaren tänkte avliva...
Svar
17
· Visningar
1 441
Senast: Fellow04
·
E
Hästvård På mitt sommarjobb har jag två hästar som inte riktigt gillar att ha sadeln på ryggen och vi har kollat så dom inte har några skador...
Svar
9
· Visningar
1 113
Senast: Egonson
·
H
Hästvård idag när jag skulle linda callippos ben så ser jag att han har en jätte stor svullnad på senan precis nedanför knät. svullnaden ser ut...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: hannanilsson
·
Hästvård Ja, är det verkligen livsnödvändigt? Vissa veterinärer verkar mer glada för att ordinera boxvila än andra. Jag fick nyligen ordinerat 3...
2
Svar
25
· Visningar
3 169
B
Hästvård undrar om det finns något man kan smörja svansroten med eller liknande , mitt sto har blivit väldigt "torr" speciellt på sidorna...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: blohme
·
Hästvård Finns det? Om inte vad använder man istället..? För och nackdelar...? Har ett fullblod med dåliga fötter, och behöver skor som man kan...
Svar
6
· Visningar
1 507
Senast: Topolino
·
Foder & Strö jag ska nu börja leta hö eller hösilage till hösten och undrar då vilka kvoter som kan vara bra att ge till: lättfödd arabvalack...
Svar
14
· Visningar
1 242
Senast: Strajder
·
G
Hästvård hur har ni skodd er innåt tåade häst? lider er häst av några problem för att den är innåttåad? tacksam för svar mvh//helena
Svar
5
· Visningar
1 110
Senast: hillevie
·
Hästvård Och allt vad det heter... Vad är det och varför använder man dessa tjänster? Hur vet jag om min häst behöver något av ovanstående...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Toker
·
S
Hästvård Hejsan! har just köpt en häst (lr ja för 3 veckor sen). han är en "gammal" travare på 8 år. har haft 2 "ridägare" innan mig men inte...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Toker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka