Hur tvättar man borstar?

Cassiopeja123

Trådstartare
Hej!
Hur tvättar man gethårsborstar ?
Min kompis säger att man kan tvätta de med balsam, men ska man ha shampoo oxå då eller ?
Någon som vet hur man gör ?
Snälla, svara (:

Sv: Hur tvättar man borstar?

Jag tvättar alla mina borstar på samma sätt; en balja varmt/ljummet vatten + en skvätt diskmedel! Sen är det bara att tvätta på! :grin:

Japp! ;) Mina har iaf blivit det... :grin: Dom blir som nya :d

en balja varmt/ljummet vatten + grönsåpa! Sen är det bara att tvätta på :rofl::rofl:

Jag tar ljummet vatten och lite såpa och lite virkon i så blir jag av även med osynlig skit;), de blir som nya:laugh:

Jag tvättar alla borstar i hink med ljummet vatten och grönsåpa. Den har funkat på alla olika sorters borst.

vet inte om det är något speciellt med gethårs borstar men jag brukar bara lägga borstarna i en hink med varmt vatten + grönsåpa eller något sådant...

*kl*

Ska man tvätta borstar...:angel:

Jag hade nog använt grönsåpa, har inte haft några som jag varit speciellt rädd om så jag har inte tvättat mina faktiskt.

Eller jo... en gång, och det var när ponnyn fick löss, då fick borstarna ligga i blöt och använde virkon s.

När ni tvättar era borstar, gnuggar ni dom då eller låter ni dom bara ligga där i baljan? :) Kan man tvätta alla slags borstar på detta sätt?(rotborste, ryktborste mf?)

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är jag lite förvirrad och klockan är sen men jag hoppas någon kan svara här ikväll. Jag ska operera foten i morgon och har fått köpa... 2
Svar
21
· Visningar
982
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 310
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 199
Senast: Tassa
·
Hundhälsa Börjar med att säga att jag har kontaktat veterinär men jag vet inte om jag är hysterisk, igen. Min lilla hund knasade till en klo...
Svar
8
· Visningar
822
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka