Tävlingsdebut

Hästaveln går ju framåt med individer avlade för tävling, men är jag ”gammalmodig” som tycker det känns lite fel att starta två dagar i rad med en häst som tävlingsdebuterar? https://www.instagram.com/stories/l...rce=ig_story_item_share&igsh=OGR5dmh6cmgycGNz
Tyvärr kan jag inte se videon du länkar till, men generellt tänker jag att... Det beror på?
Det är ju lite skillnad att hoppa runt en bana på typ 80-90cm på en lokal tävling där hästen tränat förr med en publik på typ tio personer, jämfört med ett tvådagars meeting när hästen inte är van att bo borta och där atmosfären är tryckande? Eller att gå två LC-LB i dressyr på hemmaklubben två dagar i rad, vilket kan vara ungefär den träning hästen normalt sett går.
Som sagt svårt att diskutera utifrån just länken eftersom videon inte gick att se :)

Tyvärr kan jag inte se videon du länkar till, men generellt tänker jag att... Det beror på?
Det är ju lite skillnad att hoppa runt en bana på typ 80-90cm på en lokal tävling där hästen tränat förr med en publik på typ tio personer, jämfört med ett tvådagars meeting när hästen inte är van att bo borta och där atmosfären är tryckande? Eller att gå två LC-LB i dressyr på hemmaklubben två dagar i rad, vilket kan vara ungefär den träning hästen normalt sett går.
Som sagt svårt att diskutera utifrån just länken eftersom videon inte gick att se :)
IMG_8869.webp

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
1 189
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 843
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 414
Senast: Alexandra_W
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 399
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka