Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Jag har tänkt att börja göra (blanda) egen musli. Är det någon som gör det och vad har ni då i fodret?
2
Svar
21
· Visningar
2 617
Senast: linnsan
·
J
Foder & Strö FIck hem en häst jag hade lämnat ut på foder för en vecka sedan. TYvärr i lite dåligt skick men det som bekymrar mej mest är att han...
Svar
5
· Visningar
1 159
Hästvård Någon som har erfarenhet av simträning? Ska simma min häst i 4-6 veckor för att försöka få ordning på diverse skadeproblem och nu är jag...
Svar
5
· Visningar
1 154
Hästvård har precis fått hem en valack som luktar väldigt illa vid skapet, utsöndrar ngt svart geggigt som luktar hemskt? försökt att tvätta bort...
Svar
16
· Visningar
3 324
Senast: villiros
·
Foder & Strö De som ska pressa och plasta hösilaget i stallet kan ställa in sin balpress till valfri storlek. Nu till min fråga - hur små kan man...
Svar
4
· Visningar
1 351
Senast: _86a_
·
T
Hästvård Jag har just nu en sommarhäst som har haft mugg och fortfarande kan bli väldigt svullen på båda bakbenen, hur kan man motverka att...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: Tooveee
·
Hästvård Visst kan det vara så att ibland efter en skoning så kan hästen bli halt? Har hört om hästar som blivit det men aldrig varit med om att...
Svar
2
· Visningar
1 041
Hästvård Igår när jag var ute och red blev vi helt plötsligt attackerade av ett MOLN av små jävla knott/flugor och min häst blev helt tokig...
Svar
12
· Visningar
1 639
Senast: Egonson
·
Hästvård Jag är i hästköpartankar och håller på att leta efter min drömhäst. Givetvis ska en vet.besiktning göras men har pratat med mycket...
Svar
13
· Visningar
2 923
Senast: Ajabaja
·
E
Hästvård Hej! Det är så att min häst blir ofta biten av sin hagkompis. Han får bett som svullnar lite och ibland försvinner lite päls. De har...
2
Svar
24
· Visningar
10 375
Senast: Emmie_
·
W
Hästvård Har hört talats om Easyboots och att man kan rida hästar utan skor. Tycker det låter väldigt intressant med hästar skulle kunna bli...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: White_beauty
·
M
Hästvård Det finns en tjej i mitt stall som äger en fullblodsvalack som hon köpte för ca 3 år sedan, då var han omusklad och hade en gaffelbands...
Svar
1
· Visningar
685
H
Hästvård jag ska linda min medryttar häst på nätterna nu för han har en ev senskadapå vänster fram. ska jag linda båda fram eller bara vänster.
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: hannanilsson
·
Foder & Strö har letat efter vad det är för energiinnehåll i olja. tex vanlig rapsolja eller majsolja. nån som vet på rak arm vilka värden de har per dl?
Svar
1
· Visningar
659
Senast: pinky
·
B
Foder & Strö Mitt fölsto fölade i lördags. Hon äter extremt dåligt. Hon åt även dåligt sista månaden. Tänderna är kollade och hon är maskad. Hon är...
Svar
7
· Visningar
1 246
Senast: Nafayette
·
Hästvård Vad betyder denna diagnos för något? Och vad är prognosen vid detta? enl veterinär är det ej opererbart.
Svar
5
· Visningar
1 969
Senast: aprilia
·
M
Hästvård Fick rådet av min hovslagare idag att ge ena hästen antingen biotin eller kiselgur för att förbättra hovarna. Är lite nyfiken på vilket...
2
Svar
24
· Visningar
11 196
Senast: chanell_86
·
Hästvård Vet inte om det här är hästvård eller något annat. Novan har varit konstig i sitt rörelsemönster på sistone. Hon har rört sig ganska...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: Shaggy
·
K
Hästvård Måste få gnälla av mej lite o kanske få lite "gnäll" från er oxå... :smirk: Är så himla trött på alla hältor och elände! Min 4-åring...
2
Svar
37
· Visningar
2 709
Senast: klabbarparn
·
H
Hästvård Har ett fyraårigt halvblodssto som har exem/är känslig mot insekter. Vet inte om det är relaterat till nuvarande problem. Förra sommaren...
Svar
1
· Visningar
3 717
Senast: Hippokondriker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka